دستور پخت غذای دریایی میگو پلو

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/08/09
دستور پخت غذای دریایی میگو پلواگه جز اون دسته از افرادی هستین که غذاهای دریایی رو دوست دارین حتما از این میگو پلو خوشتون میاد و اگرم جز دسته ای هستین که غذاهای دریایی رو به خاطر بویی که ممکنه داشته باشن دوست ندارین به نظرم بد نیست این میگو پلو رو امتحان کنین چون میگوهاش حسابی با سیر و پیاز و زعفرون مزه دار شدن و مطمئن باشین این غذا حسابی بهتون میچسبه.


مواد لازم جهت تهیه میگو پلو:


میگو ریز 200 گرم
گشنیز و شنبلیله خردشده یک پیمانه
پیاز یک عدد متوسط
سیر دو تا سه حبه آب تمبر هندی یک پیمانه
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
نمک و زرد چوبه و فلفل قرمز و گرد لیمو به میزان کافی


طرز تهیه میگو پلو:


1. برای تهیه سس میگوپلوی جنوبی، اول خلال های پیاز را همراه حبه های سیر له شده در ماهیتابه تفت بدهید تا طلایی شوند، زردچوبه را هم در این مرحله به پیاز اضافه کنید تا در حین پخت خوب رنگ بیندازد.
2. حالا نوبت اضافه کردن میگوهای ریز و پاک شده است، میگوها نباید زیاد سرخ شوند و رنگ عوض کنند چون مرحله اصلی پخت میگوها موقع دم کشیدن لای پلو انجام می شود.
3. هنگام تفت میگو، ادویه ها را اضافه کنید. (در میان ادویه ها می توانید از ادویه کاری یا ادویه ماهی که ترکیبی از چند ادویه مناسب ماهی است هم استفاده کنید) رب گوجه فرنگی، زعفران و سبزی های خردشده را هم به مواد داخل تابه اضافه کنید.
4. در این مرحله باید آب تمبرهندی را به مواد در حال پخت اضافه کنید؛ برای تهیه آن، تمبرهندی را که قبلا در آب گرم خیسانده اید، از صافی رد کنید و مایع به دست آمده را به عنوان چاشنی میگو در این غذا استفاده کنید.
5. بعد از پنج، شش دقیقه که آب مواد خوب کشیده شد، سس خوش عطر میگو پلو آماده می شود. در مرحله آخر، بعد از آب کش کردن دو پیمانه برنج، این مواد را به صورت لایه لایه بین پلو بریزید و بگذارید میگوپلوی تان به خوبی دم بکشد.
advertising