روش تهیه غذای دریایی خوراک میگو و لوبیا سبز

آشپزی و خوراکیغذای دریایی

- 97/08/16
روش تهیه غذای دریایی خوراک میگو و لوبیا سبز

میگو جزو غذاهای دریایی و بسیار مغذی است که خیلی از افراد به دلیل طبخ نادرست، تمایلی به مصرف آن ندارند. این درحالی است که اگر میگو را با روش درستی طعم‌دهی و آماده کنیم، می‌توانیم آن را به پای ثابت برنامه غذایی خود تبدیل کنیم و علاقه اعضای خانواده به این غذای پُرخاصیت را افزایش بدهیم.خوراک میگو و لوبیا، غذایی مناسب و کم‌کالری برای افرادی که رژیم لاغری دارند یا می‌خواهند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند، محسوب می‌شود. این غذا، فیبر بالایی دارد و می‌تواند گزینه خوبی برای شام باشد.

مواد اولیه غذای دریایی خوراک میگو و لوبیا سبز:


لوبيای سبز آب‌ پز 400 گرم
سوسيس 300 گرم
بادام هندی 100 گرم
روغن‌ مايع 100 گرم
كره 30 گرم
پياز خرد شده يك عدد
سس سويا سه قاشق سوپخوری
آرد ذرت دو قاشق سوپخوری
روغن‌زيتون دو قاشق سوپخوری
آبليمو يك قاشق سوپخوری
پودر زنجبيل يك قاشق چايخوری
نمك و فلفل به ميزان لازم


روش تهیه غذای دریایی خوراک میگو و لوبیا سبز:


1.لوبيا را با كمي نمك و آبليمو آب‌پز مي‌كنيم پس از پخت، آبكش كرده تا آب آن كاملا گرفته شود. سوسيس‌ها را به صورت حبه قندي درآورده و با روغن سرخ مي‌كنيم.
2.آرد ذرت را با كره سرخ كرده و سس سويا را به آن مي‌افزاييم و همچنين زنجبيل، نمك، فلفل و آب به جا مانده از پخت لوبيا سبز به مقدار نصف پيمانه را اضافه مي‌كنيم وقتي چند جوش زد پياز خرد شده كه در روغن‌زيتون سرخ كرده و با سس سويا تفت داده‌ايم را به مخلوط مي‌افزاييم.
3.لوبياهاي پخته شده را دو نيم كرده و به همراه بادام هندي درون خوراك مي‌ريزيم پس از چند جوش غذا آماده است مي‌توان آن را با ليموي تازه و خيارشور تزئين كرد.
advertising