طرز تهیه تاکوی گیاهی

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/08/29
طرز تهیه تاکوی گیاهیتاکو یکی از محبوب ترین غذاهای مکزیکی است که با ترکیبات مختلفی تهیه می شود. هرچند تاکو با گوشت بیش از همه شهرت دارد اما باید بدانید که در مکزیک تاکوی گیاهی هم وجود دارد و بسیار هم پرطرفدار است. این تاکو از نان توریتلا، لوبیا، کاهو و پنیر چدار ..... تهیه می شود و بسیار خوشرنگ و خوش طعم است

مواد اولیه تاکو گیاهی


بادمجان 1/4 عدد
روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری
پیاز 1/4 عدد
چیلی فلکس 1/2 قاشق چایخوری
پودر زیره سبز 1/4 قاشق چایخوری
سیر 1/2 حبه
فلفل دلمه ای قرمز 1/4 عدد
کمپوت گوجه 2 قاشق سوپخوری
کنسرو لوبیا 2 قاشق سوپخوری
جعفری 1 شاخه
پنیرچدار 12.5 گرم
گوجه فرنگی 1/4 عدد
کاهو پیچ 20 گرم
ماست 15 گرم
لیموترش 1/4 عدد
آرد گندم 3 فنجان
کره 1 قاشق سوپخوری
بیکینگ پودر 1 گرم
آب 30 میلی لیتر
نمک مقدار لازم

طرز تهیه تاکوی گیاهی


1.بیکینگ‌پودر را به آرد اضافه کنید و آن‌ها را باهم الک کنید. سپس کره و آب گرم را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط‌کنید تا خمیر یکدست شود و در یک کیسه پلاستیکی بگذارید و به مدت نیم ساعت درجایی گرم قرار دهید تا حجم خمیر زیاد شود. بادمجان‌ها را پوست کنده و به شکل مکعب‌هایی 1.5×1.5 سانتیمتر خردکنید و روی آن‌ها را نمک بپاشید و به مدت ده دقیقه کنار بگذارید تا تلخی بادمجان گرفته شود و بعد آن‌ها را آبکشی وخشک‌ کنید. برگ‌های جعفری را از ساقه جدا و ریز خردکنید.
2.پوست پیاز را جدا کنید و آن را از وسط به دونیم تقسیم کنید. نیمی از پیاز را خلالی خردکنید و نیمه دیگر را مربعی ریز خردکنید. کمی روغن در تابه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. پیاز مربعی را در تابه بریزید و به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید.
3.سیر را با پهلوی چاقو له کنید و سپس پوست آن را جدا کنید. سیر را خیلی ریز خرد کنید و به پیازداغ اضافه کنید. بعد از 30 ثانیه زیره را اضافه کنید. بعد از یک دقیقه بادمجان‌های آبکش شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. فلفل دلمه را به تابه اضافه کنید و 5 دقیقه تفت دهید تا مواد سرخ شوند. کنسرو گوجه و لوبیا را به تابه اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا آب آن به‌طور کامل کشیده شود .

advertising