خوراک توفو با سس انار

آشپزی و خوراکیغذای گیاهی

- 97/08/21
خوراک توفو با سس انارتوفو غذایی است که از دلمه بستن شیر سویا و فشردن پنیر حاصل به مکعب های سفید و نرم بدست می آید. توفو بخش مهمی از آشپزی آسیای شرقی و آسیای جنوبی شرقی است. توفو انواع و اقسام مختلفی دارد. اغلب می توان با طعم دهی و چاشنی زدن به آن، غذاهای خوشمزه ای درست کرد.

مواد لازم خوراک توفو با سس انار


پیاز خردشده ۲ عدد
پنیر سویا(توفو) ۱۰۰ گرم
گردو خردشده ۱۵۰ گرم
زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
رب انار ۳ قاشق سوپ خوری
شکر ۱ قاشق سوپ خوری
دانه انار ۱ پیمانه
روغن مایع به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک توفو با سس انار


۱.فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. گردو ها را روی سینی فر بچینید. سینی را به مدت ۸ دقیقه داخل فر قرار دهید تا برشته شوند، سپس‌آنها را از فر خارج کنید. صبر کنید تا کمی خنک شوند، بعد آنها را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید تا کاملا خرد شوند.
۲.در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیاز ها را تفت دهید. وقتی نرم و طلایی شدند، گردوی خرد شده، زردچوبه و پودر دارچین را اضافه کرده و مواد را خوب تفت دهید، سپس رب انار و شکر را بریزید. بعد از چند دقیقه ۲ پیمانه آبِ جوش داخل تابه بریزید. صبر کنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرد و صبر کنید تا سس غلیظی حاصل شود.
۳.توفو را به صورت تکه های ۴-۳ سانتی متری برش بزنید، سپس آنها را داخل تابه بریزید. مواد را به آرامی با هم مخلوط کنید تا سس به خورد تکه های پنیر برود.
۴.بعد از حدود ۵ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید، سپس دانه های انار را داخل آن بریزید و به آرامی هم بزنید. حالا می‌توانید خوراک را سرو کنید.
advertising