نحوه تهیه ته چین رشته

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/10/01
نحوه تهیه ته چین رشتهاین غذا داخل پلوپز یا فر بهتر پخته میشود.اگر رشته شما صنعتی و سفت است آن را زودتر به برنج در حال جوش اضافه كنید.برای شما کدبانوی ایرانی طرز تهیه ته چین رشته را آماده کرده است.امیدواریم از تهیه و میل کردن این پلو خوشمزه و دلچسب نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم ته چین رشته


سینه‌ مرغ :2 قطعه
برنج :2 پیمانه
زعفران :1/2 قاشق چای خوری
روغن :به مقدار لازم
رشته (پلویی) :1 پیمانه
ماست چکیده :3 پیمانه
نمک :به مقدار لازم
ادویه پلویی :به مقدار لازم
سیب زمینی بزرگ :1 عدد
تخم مرغ :4 عدد

طرز تهیه ته چین رشته


1.ابتدا در ظرفی مناسب تخم مرغها را شكسته و با هم زن خوب میزنیم و بعد ماست و نمك را به آن اضافه میكنیم و باز هم خوب مخلوط میكنیم تا مواد یكدست شود.
2.در ظرفی مناسب مرغ را با مواد دلخواه آبپز كرده و بعد از پخت آن را رشته رشته میكنیم و آن را به همراه زعفران و ادویه به مواد اضافه كرده و بدون همزن برقی خوب مخلوط میكنیم.
3.در ظرفی مناسب برنج را به مرحله آبكشی میرسانیم و ۲دقیقه قبل از آبكش كردن رشته را به آن اضافه كرده و خوب هم میزنیم تا كاملا با هم مخلوط شوند.
4.بعد از آبكش كردن مواد را داخل ظرف حاوی مرغ میریزیم و خوب با مواد مخلوط میكنیمودر ظرفی مناسب و نچسب مقداری روغن داغ میكنیم و سیب زمینی را به عنوان ته دیگ قرار داده و مواد را روی آن ریخته و با كفگیر كاملا فشرده و صاف میكنیم و با اضافه كردن مقداری آب دم میكنیم.
5.حدودا 35 دقیقه بعد غذا را از روی حرارت برداشته و ابتدا در ظرفی حاوی آب و یخ 10 ثانیا قرار میدهم و بعد به صورت قالبی خارج میكنیم.
advertising