نحوه پخت رولت گوشت با خمیر یوفکا

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/09/29
نحوه پخت رولت گوشت با خمیر یوفکارولت گوشت با خمیر یوفکا برای تهیه این رولت از خمیر یوفکا دایره ای استفاده میکنیم. مواد داخل آن بستگی به ذائقه و سلیقه شما دارد. برای مهمانی های عصرونه و تولد هم خیلی شیک است.

مواد لازم جهت تهیه رولت گوشت با خمیر یوفکا


شیر نصف: استکان
روغن مایع: نصف استکان
سفیده تخم مرغ: 1 عدد
زرده تخم مرغ: 1 عدد (برای روی رولت)
گوشت چرخ کرده: 500 گرم
قارچ: 300 گرم
فلفل دلمه ای رنگ سبز و قرمز: از هر کدام 1 عدد
پنیر پیتزا : یک بسته (تقریبا 200 گرم مورد نیاز هست)
پیاز سرخ شده: 3 قاشق سوپخوری
زردچوبه: به مقدار کافی
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری پر
نمک: به مقدار کافی
فلفل سیاه: به مقدار کافی
کنجد یا تخم خرفه (برای تزیین)

نحوه پخت رولت گوشت با خمیر یوفکا


1.برای تهیه این رولت خوشمزه ابتدا پیاز سرخ شده رو با گوشت چرخ کرده تفت می دیم.
2.بعد رب گوجه فرنگی رو به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
3.لزومی ندارد آبجوش اضافه کنید چون تا آنجاییکه ممکن است بایستی مایع گوشت ما کمترین روغن و کمترین آب را داشته باشد.
4.بعد فلفل دلمه ها رو خرد کرده و با کمی روغن تفت می دیم تا فلفل دلمه ای ها نرم شوند.قارچها را هم خرد کرده و با کمی روغن و آبلیمو تفت می دهیم.
5.شیر و روغن مایع و سفیده تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و با چنگال کمی هم بزنید.
6.قبل از اینکه بقیه کارها را شروع کنید درجه فر (گاز) را روی 180 تنظیم کنید تا گرم شود و برای مکروفر از دستور کانوکشن و درجه 220 را انتخاب کنید.
خمیر یوفکای غذایی دایره ای شکل را باز کنید و دو تا از خمیرها روی میز کارتان قرار دهید (میتوانید از یک خمیر هم استفاده کنید ولی چون مقدار مواد زیاد هست ما پیشنهاد می کنیم از دو خمیر استفاده کنید).
7.به این صورت که خمیر یوفکای را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود. (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل 12 ساعت قبل از استفاده، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود، این کار باعث می شود تا سطح خمیرهای داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف 3 تا 4 سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود. در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید).
9.سپس از مایع شیر و روغن و سفیده تخم مرغ با قلمو روی خمیرها می مالیم.بعد, از مایه گوشتی که آماده کرده بودیم روی خمیر پخش می کنیم.
10.و به همین ترتیب قارچها رو روی خمیر می ریزیم. و بعد فلفل دلمه ای ها و در نهایت پنیر پیتزا بعد رولت رو رول می کنیم.
11.اگه یادتان باشد سفیده تخم مرغ را بهمراه شیر و روغن هم زده و روی خمیر استفاده کردید. زرده تخم مرغی که مانده بود را هم با فرچه روی رولت می مالیم.
12.بعد با یه چاقوی تیز (چاقو لیزری ها برای اینکار خیلی خوب جواب می دهند) رولت ها را با فاصله 2 الی 3 سانتیمتری برش می دهیم.
سینی فر را کمی چرب کرده و بعد رولت ها رو داخل سینی می چینیم. و در نهایت تخم خرفه یا کنجد روی رولت پاشیده و داخل فر قرار می دهیم.

13.اگه از فر گاز استفاده می کنید: 180 درجه سانتیگراد 30 - 40 (بهتره بگوییم تا زمانیکه روی رولت ها طلایی شود، ممکن است این زمان برای فر شما کمی کوتاه تر یا طولانی تر شود)
14.اگه از فر مکروفر استفاده می کنید: سینی رو روی سه پایه کوتاه قرار دهید و بعد 220 درجه سانتیگراد 20 - 30 (تا زمانیکه روی رولت ها طلایی شود، ممکن است این زمان برای فر شما کمی کوتاه تر یا طولانی تر شود)
در نهایت نان ها تقریبا حالت برشته و ترد خواهند داشت.
15.فلفل دلمه ای قرمز مثل نگینی داخل رولت برق می زند پس سعی کنید این یک مورد را حذف نکنید چون جلوه قشنگی به رولت شما میدهد
advertising