دستور پخت بورک بادمجان

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/26
دستور پخت بورک بادمجانما ایرونی ها غذاهای ترکیه ای هست که هم از لحاظ طعم و هم از لحاظ مواد اولیه باب طبع و سلیقه ما ایرونی هاست. یکی از محبوب ترین غذاهای ترکیه ای بورک نامیده میشه که انواع بسیار زیادی داره ولی همگی در یک چیز مشترک هستند و اون خمیر معروف فیلو یا یوفکا

مواد لازم برای تهیه بورک بادمجان


بادمجان مکعبی خرد شده : 3 پیمانه
گوشت چرخ کرده: 200 گرم
فیله گوجه فرنگی: ۱ پیمانه
پیاز داغ: ۲ قاشق سوپ خوری
سیر خرد شده: 2 عدد
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق
روغن مایع: 4 قاشق سوپ خوری
نمک، فلفل، زرد چوبه، آویشن، دارچین: به میزان لازم
خمیر یوفکا: یک بسته
ماست: به میزان لازم

مواد لازم برای روی بورک


زرده تخم مرغ: 2 عدد
زعفران دم کرده : 2 قاشق
کنجد و سیاه دانه : به میزان لازم

طرز تهیه بورک بادمجان


1.بادمجان‎ها را کمی نمک می‌‌‏زنیم تا تلخی آنها گرفته شود. در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار می‌‌‏دهیم.
2.گوشت چرخ کرده، پیاز و سیرهای خرد شده را به روغن اضافه کرده و تفت می‎دهیم. بادمجان‌‌‏ها را با دست فشار می‌‌‏دهیم تا آب اضافی آنها گرفته شود. سپس آنها را همراه با ادویه‌‌‏ها و قارچ‎‌‌‏های خرد شد تفت می‌‌‏دهیم. در انتها فیله‌‌‏های گوجه فرنگی را هم افزوده و همه مواد را با هم تفت می‌‌‏دهیم.
3.ورقه‌‌‏های یوفکا را روی سطحی پهن کرده، ۴ قاشق روغن را با ماست مخلوط کرده، آن را با قلم مو روی خمیر ورقه‌‌‏ای می‌‌‏مالیم.
4.از مواد روی خمیر ریخته و آنها را رول می‌‌‏کنیم. در سینی کاغذ روغنی چرب شده قرار داده، با قلم مو روی بورک را به زرده تخم مرغ و زعفران مخلوط شده آغشته می‌‌‏کنیم و در آخر کنجد و سیاه دانه می‌‌‏پاشیم.
5.فر را از قبل گرم کرده، سینی حاوی بورک بادمجان را با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه در آن قرار می‌‌‏دهیم تا غذا آماده شود.
advertising