دستور پخت لازانیای گوشت و قارچ با سس سفید

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/25
دستور پخت لازانیای گوشت و قارچ با سس سفیدلازانیا یه غذای ایتالیایی هستش که ما ایرانیان هم بسیار می پسندیم ، از طبقات پاستای ورقه ای و سس و پنیر درست میشه ، انواع سس رو میشه آماده کرد و همچنین انواع پنیر ، خلاصه که هم خوشمزه و هم پرطرف داره یکی از لذیذترین مدل های غذای لازانیا مدل قارچ و گوشت می باشد

مواد لازم جهت تهیه لازانیای گوشت و قارچ:


گوشت چرخ کرده 250 گرم
پنیر پیتزا 1 بسته کوچک
پیاز 1 عدد بزرگ
خمیر لازانیا 6 ورق
رب گوجه 6 ورق
آویشن 1 قاشق غذا خوری
قارچ 150 گرم
جعفری 1 پیمانه
پودر سیر به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لازانیای گوشت و قارچ:


1.ابتدا پیاز را مختصری تفت داده و در ادامه گوشت، نمک، زردچوبه، آویشن، پودر سیر، 1/2 استکان آب و رب گوجه فرنگی را به پیاز تفت داده شده اضافه نمایید.
2. زمانی که مایع شروع به حباب زدن کرد، فلفل دلمه ای را به همراه قارچ و جعفری به مایع افزوده و مخلوط کنید. سپس بگذارید تا مایع خنک شود. در مرحله ای بعد ورقه های لازانیا را در ظرف آبجوشی که روی حرارت قرار دارد، انداخته تا نرم شود.

3.سپس با آب ولرم آبکش نمایید. کمی که آب ورقه های لازانیا خارج شد، کف ظرف اصلی پخت غذا را چرب کرده و یک لایه خمیر را در آن پهن کنید و بر روی آن یک لایه سس گوشت به همراه یک لایه سس سفید (روش تهیه سس سفید در فصل سس ها آمده است) ریخته و این عمل را تکرار نموده و روی آخرین ورق از لازانیا را با پنیر رنده شده بپوشانید.
4. این خوراک خوشمزه را 25 دقیقه درون مایکروفر یا 30 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه ی سانتیگراد قرار داده داده تا پنیر روی ورق های لازانیاطلایی و سرخ رنگ شوند.
advertising