دستور تهیه فست فود اشترودل مرغ و قارچ

آشپزی و خوراکیفست فود

- 97/08/14
دستور تهیه فست فود اشترودل مرغ و قارچاشترودل از میان وعده هایی است که شکل بسیار زیبایی دارد که همین باعث جذب کودکان می شود . هم چنین مقوی و سالم است و طعم بسیار خوبی دارد. اصل این غذا اتریشی بوده و نوع سنتی ان را با مواد شیرین پر می کنند و به عنوان صبحانه و میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد اما امروزه مدل های مختلفی از اشترودل وجود دارد

مواد لازم برای تهیه ی خمیر اشترودل:


آرد 3.5 لیوان
تخم مرغ 1 عدد
خمیر مایه 1/2 قاشق غذاخوری
شیر یا آب 1 لیوان سر خالی
شکر 1 قاشق غذاخوری سرخالی
نمک 1 قاشق چای خوری
روغن 1/4 لیوان
زرده ی تخم مرغ 1 عدد برای رومال

مراحل تهیه ی خمیر اشترودل:


1.در ابتدا شیر را در حدی که ولرم بشه روی حرارت بذارین و داخل یه ظرف خمیر مایه ، شیر و نصف شکر رو بریزین و 10 دقیقه وقت بدید تا عمل بیاد 2.در ظرفی جداگانه تخم مرغ ، باقی مانده ی شکر ، روغن و نمک رو با هم مخلوط کنید.
3.بعد از 10 دقیقه خمیر مایه را با کمی آرد مخلوط کنید و به مواد داخل ظرفتون اضافه کنید .برای هم زدن نیازی به همزن نیست و با قاشق میتونین این کارو انجام بدین.
4.بعد از اینکه خمیر مایه ی اضافه شده رو کامل با مواد قبلی مخلوط کردین باقی مانده ی آرد رو کم کم اضافه کنید و خمیر رو مرتب هم بزنید .همه ی آرد رو یکباره نریزین چون ممکنه خمیر سفت و خشک بشه .اگه بعد از اینکه این مقدار آرد رو اضافه کردین و احساس کردین که خمیر خیسه کمی دیگه هم بهش آرد بزنید.
5.حدود 10 دقیقه خمیر رو کاملا ورز بدین و بعد روی ظرف رو با یه پارچه ی گرم بپوشونین و بذارین تا ور بیاد .1 ساعت برای استراحت این خمیر کافیه.

مواد لازم برای تهیه ی مایه مرغ و قارچ اشترودل:


مرغ پخته و ریش شده 3 تکه
قارچ 200 گرم
پیاز یک عدد متوسط
سیب زمینی 2 عدد متوسط
رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه ی کافی
زرشک به اندازه ی دلخواه و در صورت تمایل ( من مزه ی ترش زرشک رو خیلی میپسندم و توی غذاهام زیاد استفاده میکنم )
در صورت تمایل میتونین ذرت ، فلفل دلمه ای و به جای مرغ از گوشت چرخ کرده ام میتونین استفاده کنین


طرز تهیه ی مایه مرغ و قارچ اشترودل:


1.پیاز رو خلالی و سیب زمینی ها رو نگینی خرد کنید و زرشک رو هم بشورین.برای شستن زرشک نیازی نیست که اونو داخل آب بریزین که زرشکا شل بشن .کافیه اونارو داخل یه آبکش بریزین و زیر آب بگیرین و با دست بشورینش تا شن ریزه هاشون بره
2.اگه میخواین ظرف زیادی کثیف نکنین به روش من عمل کنید .داخل تابه کمی روغن بریزین و قارچ ها رو تفت بدین بعد از 3 الی 4 دقیقه زرشک رو هم اضافه کنید و یه تفت کوچیک بدین و از تابه خارج کنید.
3.سپس باز هم کمی روغن داخل تابه ریخته و سیب زمینی ها رو سرخ کنید .بعد از سرخ شدن سیب زمینی ، پیاز رو با کمی زردچوبه تفت بدید و وقتی که طلایی شد رب گوجه رو اضافه کنید تا پیاز بوی خامی رب رو بگیره .در این مرحله مرغ پخته و ریش ریش شده رو بریزین داخل مواد و با هم مخلوط کنید.
4.و سیب زمینی ، قارچ و زرشک رو هم داخل تابه اضافه کنید و هم بزنین تا کاملا مخلوط شن .مواد داخل اشترودل آمادست.

طرز پیچیدن خمیر اشترودل:


1.بعد از یک ساعت خمیر به عمل میاد و حجمش دو برابر حجم اولیه میشه .دوباره خمیر رو ورز بدین تا پفش بخوابه و برای هر اشترودل به اندازه ی یه پرتقال ، خمیر جدا کنید .این خمیر برای 6 اشترودل کافی است .
2.به کمک وردنه خمیر رو به شکل مستطیل باز کنید و سعی کنید که قطر اون نیم سانتی متر بشه .مثل شکل زیر خمیر رو از عرض به سه قسمت تقسیم کنید و با چاقو روشو علامت بزنین اما برش ندین .سپس کناره های خمیر رو به صورت مورب برش بدین .
3.بعد از اینکه برشای مورب رو روی خمیر ایجاد کردین از مواد داخل خمیر بذارین و برشای مورب رو روی هم بیارین تا گیس بافت بشه .ابتدا و انتهای خمیر رو هم به هم وصل کنید تا مواد بیرون نریزه .
4.به کمک یه قلم مو روی خمیر رو زرده ی تخم مرغ بزنین و داخل فر با دمای 180 درجه بذارین .
5.قرار دادن اشترودل در فر با دمای 180 درجه و زمان 30 دقیقه
advertising