آموزش تهیه لازانیای کلاسیک سیسیلی با طعمی جدید

آشپزی و خوراکیفست فود

- 98/02/03
آموزش تهیه لازانیای کلاسیک سیسیلی با طعمی جدید

مواد لازم برای دستور تهیه لازانیای کلاسیک سیسیلی :


لازانیا خشک:250 گرم
خامه غلیظ:500 میلی لیتر
پنیر پارمسان:100 گرم
گوجه فرنگی رسیده:یک عدد
ادویه
نمک و فلفل سیاه

مواد لازم برای سس :


گوشت چرخ کرده:به میزان لازم
پیاز متوسط:2عدد
سیر:2حبه
هویج:2عدد
ریحان:یک دسته کوچک
روغن زیتون:به میزان لازم
رب گوجه فرنگی:به میزان لازم

طرز تهیه لازانیای کلاسیک سیسیلی :


1.برای طرزپخت لازانیای کلاسیک سیسیلی با طعمی بی نظیر ابتدادر یک تابه روغن زیتون ریخته و بگذارید تا گرم شود، بعد پیازها را خرد کرده و درون تابه بریزید و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید تا کاملا سرخ شوند بعد سیر را روی گوشت رنده کنید و هویج را مکعب مکعب برش زده یا این که روی مواد رنده کنید، خامه غلیظ را اضافه کنید و بگذارید تا کاملا بپزد.

2. در آخر یک قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا آماده شود بعد سس درست شده را کنار گذاشته تا در مراحل بعدی از آن استفاده کنید. ریحان ها را شسته و از شاخه جدا کنید و بعد درون یخچال قرار دهید.

3. لازانیا به 2روش پخته می شود: در روش اول ، ابتدا قابلمه را با آب پر کرده و درون آن نمک بریزید و بگذارید تا به نقطه جوش برسد. بعد ورقه های لازانیا را به آن اضافه کرده و بگذارید تا به مدت 3 تا 4 دقیقه کاملا نرم و صاف شود؛ بعد آن را آبکش کرده و روی یک سطح صاف بچینید.

4. در روش دوم می توانید ورقه های لازانیا را نیمه بپزید و بعد در یک ظرف یا پیرکس بچینید؛ ظرف را آماده کرده و ته آن را روغن زیتون بمالید و لایه اول را بچینید و روی آن را با پنیر پارمسان رنده شده پر کنید و بعد به همین منوال ادامه دهید؛ سعی کنید تا لایه ها را پرملات بچینید تا در آخر خوشمزه تر شوند.

5. لازانیا با ملات پر بهتر می شود. نمک و فلفل مواد را چک کنید تا چیزی کم نداشته باشد. می توانید به جای روغن زیتون در هرلایه از کره استفاده کنید تا ورقه های لازانیا براق تر دیده شوند. لایه آخر را با پنیر پر کرده و یک گوجه فرنگی را گردگرد برش زده و همراه با برگ های کوچک ریحان روی لازانیا را تزئین کنید. روی ظرف را با یک فویل بپوشانید و بعد داخل فر به مدت 35 دقیقه قرار دهید تا طلایی و ترد شود.
advertising