روش تهیه نوشیدنی شیر تخم مرغ

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/10/13
روش تهیه نوشیدنی شیر تخم مرغ

مواد لازم جهت تهیه نوشیدنی شیر تخم مرغ


شکر :1/2 پیمانه
شیر :2 پیمانه
خامه: 1 پیمانه
تخم مرغ :4 عدد
میخک :2 عدد
جوز هندی :1 قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل: 1 قاشق چای‌خوری
دارچین: مقداری

روش تهیه نوشیدنی شیر تخم مرغ


1- در یک کاسه بزرگ 4 زرده تخم‌مرغ را ریخته و آن‌ها را به‌خوبی بزنید تا به رنگ روشن (کرم رنگ) شوند. (می‌توانید از هم‌زن دستی یا برقی استفاده کنید). شکر را به آرامی به زرده‌ها اضافه کرده، بزنید تا پف کرده و نرم شود.
2- شیر، دارچین و میخک‌ها را در یک روغن‌دان (کف آن ضخیم باشد) مخلوط کرده و به آرامی روی حرارت نسبتا ملایم حرارت دهید تا کم‌کم بخار کند اما نجوشد.
3- زرده‌های تخم‌مرغ را که با شکر مخلوط کرده‌اید حرارت داده و نیمی از شیر داغ را آرام‌آرام به مخلوط کرم رنگ اضافه کنید. پیوسته مخلوط را هم بزنید و سپس بقیه شیر را اضافه کنید. مخلوط را به روغن‌دان بر گردانید.
4- روی شعله ملایم مخلوط را بپزید و مداوم با قاشق چوبی هم بزنید تا زمانی‌که مایع شروع به غلیظ شدن کند و در پشت قاشق لایه‌ای بگیرد. این شیوه به نوعی برای شما مثل دماسنج (برای مایعات شیرین) در آشپزی عمل می‌کند، هرچند اگر دماسنج مخصوص دارید از آن استفاده کنید تا جایی که دمای 160 درجه فارنهایت (71 درجه سانتی‌گراد) را نشان دهد. نباید مخلوط بجوشد یا ببندد (اگر مخلوط بست آن‌را برداشته و در مخلوط‌کن، بریزید و هم بزنید). روغن‌دان را از روی حرارت برداشته و خامه را اضافه کنید. مخلوط را از یک صافی عبور دهید تا میخک‌ها جدا شوند. در ظرفی ریخته و حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید خنک شود.
5- در آخر با عصاره وانیل و جوز هندی آن‌را سرد سرو کنید.
advertising