طرز تهیه نوشیدنی گاسپاچو

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/10/08
طرز تهیه نوشیدنی گاسپاچو

مواد لازم جهت تهیه نوشیدنی گاسپاچو


نان تُست تازه: 1 برش
آب گوجه فرنگی: 150 گرم
گوجه فرنگی رسیده :600 گرم
خیار یک نصف:حدود 200 گرم
پیازچه :1 دسته
سیر :1 تا 2 حبه بسته به ذائقه
فلفل دلمه ای قرمز :بریان یا کباب شده 5 عدد
روغن زیتون خالص: 5 قاشق سوپخوری
سرکه: 1 قاشق سوپخوری
ترب سفید رنده شده :1/2 قاشق چایخوری
شکر دانه ریز :1 تا 2 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه :به میزان دلخواه

طرز تهیه نوشیدنی گاسپاچو:


1.لبه های نان را بگیرید. سپس به مدت چند دقیقه آن را در آب گوجه بخیسانید. گوجه ها را درشت قاچ بزنید و سر آن ها را بگیرید.
2.خیار را پوست کنده و درشت خرد کنید. پیازچه را خرد کنید. از بخش های سفید رنگ پیازچه برش های نازک بزنید و کنار بگذارید ( بعدا آن را برای تزئین سوپ استفاده خواهید کرد) بقیه را خرد کنید. سیر را پوست بکنید. سبزیجات، فلفل دلمه و سیر را در مخلوط کن یا غذا ساز ریخته و نان و گوجه فرنگی را هم به آن اضافه کنید.
3.مواد نوشیدنی را آنقدر مخلوط کنید تا نرم و یکنواخت شود. بسته به اندازه ی دستگاه ممکن است نیاز باشد تا در دو مرحله مواد را ریز کنید. روغن زیتون و سرکه را مخلوط کنید و سپس ترب سفید و شکر را بیفزایید. غذا را مزه دار کنید و سپس نوشیدنی را کاملا خنک کنید. این کار چند ساعتی زمان می برد.
4.قبل از اینکه آن را در فلاسک بریزید مطمئن شوید که کاملا خنک شده است. همچنین می توانید آن را در یک بطری پلاستیکی (فضای کافی برای انبساط داشته باشد) فریز کرده و در سبد پیک نیک قرار دهید. سوپی که یخ آن باز شده باشد می تواند بقیه غذاهای شما را خنک کند. قبل از ریختن در ظرف به خوبی آن را هم بزنید.
5.هنگامی که آماده سرو غذا هستید، نوشیدنی را در لیوان یا فنجان های کوچک بریزید. اگر در خانه هستید چند قالب یخ به آن اضافه کنید.
6.اگر به پیک نیک می روید چاشنی غذا اختیاری است اما می توانید یک شیشه کوچک روغن زیتون همراه خود ببرید. نوشیدنی را با پیازچه هایی که کنار گذاشته بودید تزئین کنید و کمی فلفل سیاه و کمی هم روغن زیتون روی آن بریزید.
advertising