آموزش تهیه پودینگ سیب و موز

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/10/03
آموزش تهیه پودینگ سیب و موز

مواد لازم برای طرز تهیه پودینگ سیب و موز:


نان تست: 2 ورقه
سیب: 1 عدد
تخم مرغ: 2 عدد
خامه: 2 قاشق غذاخوری
موز: 1 عدد
کشمش: 1 قاشق غذاخوری
وانیل: 1/2 قاشق چای خوری

روش درست کردن پودینگ سیب و موز:


1. برای نحوه تهیه پودینگ سیب و موز ابتدا اطراف نان های تست را ببرید و سپس هر کدام از نان ها را به 4 مثلث تقسیم کرده و ببرید (دو برش قطری بزنید).

2. سیب را پوست کننده، وسطش را در آورده و آن را ورقه ورقه کنید.یک ظرف مناسب فر بردارید و مثلث ها را در امتداد هم، کف ظرف تان بچینید.

3. تخم مرغ ، خامه، موز، سیب، کشمش و وانیل را با غذاساز با هم پوره کنید. سپس این مخلوط را با دقت روی همه نان ها بریزید، به طوری که همه آنها از این مخلوط مرطوب شوند و هیچ قسمتی خشک باقی نماند.

4. ظرف دسر را حداقل به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. اگر می خواهید این غذا را برای صبحانه سرو کنید آن را از شب قبل تهیه کرده و تا صبح در یخچال بگذارید تا مواد به خوبی در مخلوط خیس بخورند.

5. برای پخت، فر را از قبل در دمای 160 درجه سانتی گراد گرم کنید. سپس ظرفتان را در فر قرار داده و اجازه دهید به مدت 30 تا 40 دقیقه در آن بپزد. دسرتان هنگامی آماده است که تخم مرغ ها گرفته باشند و روی آن طلائی کمرنگ شده باشد.

6. در آخر دسر را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.

نکات نحوه آماده کردن پودینگ سیب و موز:


1.کشمش حتی زمانی که می پزد، می تواند برای نوزادتان سفت باشند. بنابراین آن را در آب گرم خیس کنید و سپس همراه بقیه مواد در مخلوط کن بریزید و به دسرِ کودکتان اضافه کنید.

2.این دسر را می توانید به مدت یک ماه در ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید، اما مطمئن باشید طعم آن به هیچ وجه به دسر تازه نمی رسد.

3.پودینگ سیب و موز جزو دسرهای مدرن و پودینگ سیب و موز را می توانید در وعده صبحانه و دسر سرو و همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری و افطار میل کرد .

4.زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 40 دقیقه می باشد .

5.این پودینگ برای نوزاد و والدین او کافی است! اگر خانواده تان بزرگ تر است مقادیرِ ذکر شده را به یک نسبت افزایش دهید.

6. مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 3 نفر مناسب می باشد .
advertising