روش تهیه نوشیدنی پودینگ تخم شربتی

آشپزی و خوراکینوشیدنی

- 97/09/13
روش تهیه نوشیدنی پودینگ تخم شربتیپودینگ تخم‌شربتی را می‌توان به عنوان نوشیدنی و یا میان‌ وعده پس از ورزش در نظر گرفت. دانه های تخم شربتی در این پودینگ برای رفع تشنگی متعادل کردن فشار خون و لاغری بی نظیر است.پودینگ موز و تخم‌ شربتی یک دسر ساده و مغذی است که در کمتر از 10 دقیقه آماده خواهد شد. این پودینگ خوشمزه انرژی لازم را برای یک روز کاری و یا ورزش طولانی فراهم خواهد کرد. همچنین انرژی تحلیل رفته شما در ایام روزه‌داری را به سرعت به بدن بر‌می‌گرداند.دانه‌های چیا و یا تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگه داشتن فشارخون و لاغر شدن بسیار موثر است.

مواد لازم جهت تهیه پودینگ تخم شربتی:


تخم شربتی:3 تا 4 قاشق غذاخوری
شیر:3/4 پیمانه
عسل:3 قاشق غذاخوری
وانیل:1/8 قاشق چایخوری
میوه یا مغز دلخواه:به میزان لازم

روش درست کردن پودینگ تخم شربتی:


1.تخم شربتی، شیر، عسل و وانیل را در ظرفی به خوبی مخلوط کنید. میزان شیرینی پودینگ بسته به ذائقه شما متغیر خواهد بود.
2.همچین استفاده از تخم شربتی برای ایجاد غلظت پودینگ تخم شربتی کاملا به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد و بین 3 تا 4 قاشق متغیر خواهد بود. 3.میزان تخم شربتی مورد استفاده در تصویر بالا 3 قاشق می‌باشد که دارای بافتی رقیق‌تر شده است.
4.پس از ترکیب مواد با یکدیگر پودینگ را در ظرف مورد نظر و یا قالب‌های سیلیکونی ریخته و به مدت 6 ساعت و یا یک شب در یخچال استراحت دهید تا پودینگ تخم شربتی مانند ژله بگیرد.
5.برای تزیین پودینگ تخم شربتی از انواع میوه‌های خرد شده و فریز شده و یا انواع مغز آجیل می‌توانید بهره ببرید.
advertising