آموزش تهیه دسر شارلوت سلطنتی

آشپزی و خوراکیدسر

- 98/11/02
آموزش تهیه دسر شارلوت سلطنتی

مواد لازم برای شارلوت


ژله تمشک: 1 بسته
تمشک: 400 گرم
شکر دانه درشت: 25 گرم
شیر: 150 میلی‌لیتر
شکر قنادی (دارای پودر نشاسته ذرت بوده و در قنادی موجود است): 100 گرم
زرده تخم مرغ: 3 عدد
ژلاتین: 6 برگ که به مدت 5 دقیقه در آب سرد خیس خرده و خشک شده
خامه پرچرب: 300 میلی‌لیتر

مواد لازم برای رول سوئیسی


تخم مرغ: 8 عدد
شکر قنادی: 150 گرم، به علاوه مقدار کمی برای پاشیدن روی رول
آرد ساده: 150 گرم
مربای تمشک: 150 گرم

مواد لازم برای سرو دسر


توت فرنگی رسیده: 4-5 عدد، نصف شده
برگ نعناع تازه: 2-3 عدد

طرز تهیه دسر شارلوت رویال (سلطنتی)


1. برای تهیه شارلوت، ابتدا ژله تمشک را مطابق دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی آماده کرده و بگذارید ۱ ساعت در یک کاسه کوچک درون یخچال بماند.
2. تمشک و شکر دانه درشت را در یک مخلوط کن به خوبی پوره کنید، سپس پوره را از یک الک ریز رد کرده و درون یک کاسه ریخته و اضافات را دور بریزید.
3. شیر و نصف شکر را در یک قابلمه گرم کنید تا کمی جوش بیاید. در این مدت، باقی‌مانده شکر قنادی و زرده‌های تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و آن‌قدر هم بزنید تا رنگ آن روشن و مواد غلیظ شود.
4. شیر گرم را روی مخلوط زرده تخم مرغ ریخته و هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند.
5. در مرحله ی بعد مخلوط به دست آمده را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و به آرامی هم بزنید تا مواد کمی غلیظ شود. توجه داشته باشید که نباید قل بخورد.
6. ژلاتین را به مواد درون قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا حل شود.
7. حال پوره مرحله دوم را با مواد درون قابلمه مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود و بعد به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.
8. در طول این مدت برای تهیه ی رول سوئیسی، فر را گرم کرده و روی سینی پخت را با یک کاغذ پوستی بپوشانید.
9. تخم مرغ، شکر و رب لوبیا وانیلی را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا نرم، غلیظ و یکدست شوند. آرد را به مخلوط اضافه کرده و با دست هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود.
10. خمیر را روی سینی پخت ریخته و پس از صاف کردن روی آن، به مدت 10 الی 12 دقیقه در فر بپزید.
11. 2 عدد حوله­ تمیز و بزرگ را نم‌دار کنید و آب اضافه آن را بچلانید. مقداری شکر قنادی روی حوله بپاشید و کیک لایه‌ای اسفنجی را روی حوله برگردانید. در آخر کاغذ پوستی را جدا کنید.
12. با فاصله 1 تا 2 سانتی‌متر از کناره های لایه کیک، مربای تمشک را به گونه‌ای کاملاً یکنواخت روی سطح آن پخش کنید. سپس لایه کیک را محکم بچرخانید و رول کنید.
13. یک کاسه پودینگ بزرگ یا کاسه ترایفل را با کمی روغن نباتی چرب کرده و روی آن را سلفون بکشید.
14. رول سوئیسی را به ضخامت نیم تا یک سانتی‌متر برش زده و جداره داخلی کاسه را با این برش ها بپوشانید، طوری که کوچکترین فضای خالی باقی نماند.
15. در مرحله­ بعد مواد ژله را به کاسه اضافه کنید.
16. خامه را خوب هم بزنید و آن را به مواد تمشک اضافه کنید. کاسه دسر را حداقل به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب ببندد.
17. برای سرو دسر، کاسه را روی یک بشقاب مناسب برگردانید و لایه سلفون روی آن را جدا کنید. روی دسر را اگه مایل بودین با نعناع و توت فرنگی تزیین کرده و نوش جان کنید.
advertising