آموزش تهیه مربای تمشک با طعمی دلپذیر و ملس

آشپزی و خوراکیچاشنی

- 98/03/04
آموزش تهیه مربای تمشک با طعمی دلپذیر و ملس

مواد لازم برای نحوه آماده کردن مربای تمشک :


چهار فنجان تمشک
سه ونیم فنجان شکر

طرز تهیه مربای تمشک ویژه ماه رمضان:


1.برای نحوه تهیه مربای تمشک این مربای خوش طعم ، فر را تا دمای ۲۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. با یک گوشت‌کوب برقی، یک قاشق و یا یک مخلوط کن، یک فنجان از توت فرنگی‌ها را له کنید و پورۀ آن را در یک قابلمه بریزید. سه فنجان تمشک باقی‌مانده را با نصف فنجان آب به این پوره اضافه کنید و بر روی حرارت متوسط رو به بالای اجاق قرار دهید.

2.در طول پخت، این مخلوط را با قاشق چوبی هم بزنید تا سایر تمشک‌ها نیز تکه تکه شوند. احتمالاً این فرآیند، پنج تا هشت دقیقه طول خواهد کشید. در این مدت باید شکر را بر روی یک کاغذ شیرینی‌پزی بر روی یک سینی پهن کنید و اجازه دهید تا پنج دقیقه در فر حرارت ببیند.

3.پس از این فرآیند شکر را به آهستگی به مخلوط تمشک اضافه کنید و دوباره آن را بر روی حرارت قرار دهید. مخلوط را به طور مداوم تکان دهید تا به جوش آید، سپس حرارت آن را کم کنید و به آن ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان پخت بدهید.

4.برای آنکه متوجه شوید مربای شما آماده شده است یا نه باید از قبل یک بشقاب را در یخچال قرار دهید تا دمای ان کاهش پیدا کند، سپس یک قطره از مربا را بر روی بشقاب بریزید و صبر کنید، اگر روی قطره چین و چروک مشخص شد، شما کارتان را درست انجام داده‌اید و اکنون زمان خاموش کردن جاق است.
advertising