طرز پخت حلوای دو رنگ شکلاتی

آشپزی و خوراکیدسر

- 98/02/29
طرز پخت حلوای دو رنگ شکلاتی

مواد لازم برای تهیه حلوای دو رنگ شکلاتی :


آرد سفید: یک و یک‌چهارم پیمانه
آرد نخودچی: نصف پیمانه
روغن جامد: یک‌سوم پیمانه
پودر قند الک شده: نصف پیمانه
دارچین: نصف قاشق چای‌خوری
شکلات تخته‌ای تلخ: صد گرم
شکلات تخته‌ای سفید: صد گرم

طرز تهیه حلوای دو رنگ شکلاتی:


1.برای نحوه تهیه حلوای دورنگ شکلاتی مناسب روزه داران برای افطار با طعم عالی ابتدا شکلات‌ها را به روش بن‌ماری (روش ذوب کردن به‌صورت غیرمستقیم) آب می‌کنیم. به این صورت که کتری را آب کرده می‌جوشانیم. ظرفی که تحمل حرارت را داشته باشد روی بخارآب قرار داده شکلات را داخلش می‌ریزیم و مرتب هم می‌زنیم تا آب شود. نباید بخار یا آب وارد ظرف شکلات شود چون شکلات را سفت می‌کند.

2.آرد سفید و آرد نخودچی را با حرارت ملایم در تابه‌ای بدون روغن تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی رنگ آرد تغییر نکند. بعد از تفت دادن آردها را الک می‌کنیم و دوباره در تابه برمی‌گردانیم و روغن جامد را اضافه می‌کنیم و کمی دیگر تفت می‌دهیم. در این حالت حلوا شکل پودری پیدا می‌کند و نباید به آن روغن اضافه کنیم. سپس می‌گذاریم کنار تا از داغی بیفتد و بعد، پودر قند و دارچین را اضافه کرده مخلوط می‌کنیم.

3.مواد را نصف می‌کنیم؛ شکلات سیاه را به نیمی از مواد اضافه می‌کنیم و روی حرارت، سریع مخلوط می‌کنیم و در قالب می‌ریزیم. سپس در یخچال قرار می‌دهیم تا نیم‌بند شود.

4به نصف دیگر مواد شکلات سفید را اضافه می‌کنیم و روی لایه نیم‌بند شده قبلی می‌ریزیم. در فریزر حدود نیم‌ساعت قرار می‌دهیم تا کامل ببندد. سپس از قالب جدا می‌کنیم

5. اگر قالب سیلیکونی در اختیار نداشتید می‌توانید از قالب‌های یخ استفاده کنید یا حلوا را به‌صورت برشی تهیه کنید.
advertising