آموزش تهیه دسر لیمویی

آشپزی و خوراکیدسر

- 97/11/11
آموزش تهیه دسر لیمویی

مواد لازم برای طرز تهیه دسر لیمویی:


رنده پوست لیمو ترش: 1 قاشق غذاخوری
کره: 1/2 پیمانه
پودر شکر: 1 پیمانه
آرد ساده: 1 و 1/2 پیمانه
نمک: 1/4 قاشق چایخوری

مواد لازم برای نحوه تهیه سس لیمو:


تخم مرغ: 4 عدد
آرد: 3 قاشق غذاخوری
پودر شکر: 1 پیمانه
آب لیمو ترش: 1 پیمانه

روش درست کردن دسر لیمویی :


1.برای نحوه تهیه دسر لیمویی ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت گرم می کنیم.

2.ته قالب مستطیلی به ابعاد 20 در25 و با ارتفاع حداقل 4 سانتیمتر را با کاغذ آلومینیومی می پوشانیم (میتوان از ظرف آلومینیومی یکبار مصرف نیز استفاده کرد).

3.برای درست کردن پایه دسر یا همان (Crust) آرد، پودر شکر، نمک و رنده پوست لیمو را با هم قاطی کرده و بعد کره ذوب شده را به آن افزوده و با همزن برقی می زنیم تا مواد با هم فاطی شده و به صورت پودر نرمی درآیند.

4.سپس مخلوط را ته قالب بریزید و یکسان پخش کرده و با دست یا پشت قاشق، آن را فشار می دهیم تا هم سطح شده و به شکل خمیر یکدست درآید. خمیر پایه را به مدت 15 تا 20 دقیقه درون فر میگذاریم تا دور خمیر کمی طلایی شود.

5.در این فاصله سس دسر را آماده میکنیم. تخم مرغ ها، آرد ، پودر شکر و آب لیمو ترش تازه (بعد از اینکه آب لیموها را گرفتید آن را از صافی رد کنید) را با هم قاطی کرده و با همزن میزنیم تا مواد با هم مخلوط شوند.

6.بعد از اینکه پایه دسر درست شد، آن را از فر بیرون آورده و بلافاصله سس لیمو را روی آن می ریزیم و دوباره به مدت 20 تا25 دقیقه درون فر میپزیم تا سس لیمو غلیظ شده و ثابت شود (بعد از پخت، سس لیمو نباید روان باشد).

7.بعد دسر را از فر بیرون آورده و بعد از سرد شدن، آن را با احتیاط و به صورت دلخواه با چاقوی تیز برش داده و روی آن را با پودر شکر و لیموی تازه تزئین می کنیم.

8.حالا آماده سرو است نوش جونتون.
advertising