طرز تهیه مرغ لیمویی آبدار

آشپزی و خوراکیغذاها

- 97/08/26
طرز تهیه مرغ لیمویی آبدارمرغ لیمویی یک مرغ ترش مزه و عالی میباشد که امروز قصد داریم آموزش دهیم.پیشنهاد میکنم افرادی که مزه ترش غذاها را دوست دارند حتما این غذا را امتحان کنند.

مواد لازم خوراک مرغ لیمویی آبدار


ران مرغ (با پوست و استخوان، چربی گرفته) ۶۵۰ گرم
خردل ۱ قاشق سوپ خوری
پوست لیمو (۱ قاشق چای خوری برای مالیدن روی مرغ و ۲ قاشق چای خوری برای سس) ۱ قاشق سوپ خوری
روغن زیتون (۱ قاشق سوپ خوری برای مالیدن روی مرغ ۱ قاشق سوپ خوری برای پخت و پز) ۲ قاشق سوپ خوری
کره ۱ قاشق سوپ خوری
آرد ۱ قاشق سوپ خوری
ریحان (خشک) ۱.۵ قاشق چای خوری
آویشن (خشک) ۱/۲ قاشق چای خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
آب لیمو ۱/۴ فنجان
سیر (له شده) ۲ حبه
عصاره مرغ ۱/۱/۴ فنجان

طرز تهیه مرغ لیمویی آبدار


۱.فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۰ درجه سانتی گراد) داغ کنید.
۲.مواد مالیدن روی مرغ را آماده کنید. خردل، ۱ قاشق چایخوری پوست لیمو، ریحان، آویشن، نمک و ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون را در یک کاسه ی کوچک با هم مخلوط کنید. با استفاده از انگشت یا قلممو مخلوط را به روی دو طرف تکه های مرغ بمالید.
۳.در یک کاسه ی دیگر یا یک پارچ اندازه گیری، ۲ قاشق چایخوری پوست لیموی باقیمانده، آب لیمو و عصاره ی مرغ را مخلوط کنید و کنار بگذارید.
۴.۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون باقیمانده را در یک تابه ی بزرگ بدون دستگیره روی شعله ی متوسط داغ کنید.
۵.سیر له شده را اضافه کنید و سپس ۱ دقیقه تا زمانی که بوی سیر سرخ کرده بلند شود و لبه های سیر قهوه ای شده باشد سرخ کنید. سیر را دربیاورید و دور بریزید اما روغن را در همان ظرف بگذارید بماند.
۶.مرغ ها به طوری که سمت پوست دار آن رو به کف ظرف باشد در تابه ی حاوی روغن زیتون بچینید و ۲ تا ۳ دقیقه تا زمانی که پوست مرغ قهوه ای طلایی شود تفت دهید.
۷.مرغ را برگردانید سپس مخلوط لیمو را که قبلاً درست کرده بودید اضافه کنید. هم بزنید و تابه را داخل فر قرار دهید و ۲۵ تا ۳۵ دقیقه تا زمانی که دماسنجی که داخل قطور ترین قسمت مرغ می کنید دمای ۱۷۵ درجه فارنهایت (۷۹ درجه سانتی گراد) را نشان دهد در فر بپزید.
۸.تابه را از درون فر بیرون بیاورید سپس مرغ ها را به یک بشقاب منتقل کنید و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید. بایستی هنوز مایع در تابه مانده باشد. تابه را روی شعله ی متوسط قرار دهید و بگذارید مایع آرام به جوش بیاید.
۹.آرد و کره را با استفاده از انگشتانتان در یک کاسه ی کوچک مخلوط کنید و یک خمیر خشک و شکننده درست کنید. مخلوط آرد و کره را در سس داخل تابه بریزید و هم بزنید. سس کمی غلیظ می شود و درخشان به نظر می رسد.
۱۰.مرغ ها را داخل تابه بچینید و سپس سرو کنید.

نکات خوراک مرغ لیمویی آبدار


این خوراک مرغ لیمویی که به هیچ وجه خسته کننده نیست، آبدار و خوش طعم است و درست کردن آن آسان است. این خوراک پر از طعم لیمو و سبزیجات و سیر سرخ کرده و خردل ترش و تند است.
advertising