بررسی خودرو اسمارت بائوجون E200

خودرواسپرت

- 97/08/27
بررسی خودرو اسمارت بائوجون E200بائوجون برندی محصول جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک-وولینگ بوده و 43 درصد از سهام آن متعلق به جنرال موتورز است. بائوجون طیفی از خودروهای بنزینی مناسبی را تولید می کند اما در کنار خودروهای بنزینی، به ساخت ماشین های الکتریکی هم مشغول است. اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت مدل کوچک E100 بود که سال گذشته به بازار عرضه شد.
شورولت بولت خودروی بسیار کوچکی است. این خودرو حتی کوچک‌تر از بولت بوده و خودروی الکتریکی شده‌ی مهم جنرال موتورز محسوب می‌شود؛ اما جدیدترین خودروی الکتریکی این برند کوچک‌تر از بولت است این خودرو بائوجون E200 نام دارد این خودرو در واقع دومین محصول الکتریکی بعداز اولین مدل الکتریکی این برند E100 توسط بائوجون محسوب می‌شود.
بررسی خودرو اسمارت بائوجون E200
مدل جدید E200 هم‌اکنون می‌تواند با یک‌بار شارژ 270 کیلومتر را با سرعتی ثابت طی کند. البته با سیکل رانندگی جدید اروپایی این محدوده حرکتی به 210 کیلومتر کاهش می‌یابد.این خودرو که طراحی غیرمعمولی دارد، از همان موتور مدل E۱۰۰ استفاده می کند که 40 اسب بخار قدرت تولید می کند اما این بهبود برد اکثراً به خاطر باتری متراکم‌تری است که می‌تواند انرژی بیشتری را در همان فضا ذخیره کند. ترکیب پیشرانه‌ی الکتریکی و کاهش دهنده به معنی کاهش سر و صدای این خودرو می‌باشد. سایک-جنرال موتورز-وولینگ سیستم تهویه مطبوع E200 را ارتقا داده و ظاهر و کابین آن را بازطراحی کرده‌اند.

E200 خودروی بسیار کوچکی است به گونه ای که تنها 2.49 متر طول، 1.52 متر عرض و 1.61 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن هم برابر با 1.60متر است. این خودروی الکتریکی کوچک می تواند به حداکثر سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. لاستیک های E۲۰۰ نیز از نوع 145 و بسیار باریک هستند که روی رینگ های 12 اینچی قرار گرفته اند.
این شرکت جوینت ونچر طبق انتظارات با استقبال زیادی مواجه خواهد شد. بائوجون E100 که حدود یک سال پیش عرضه شده فروش 22 هزار دستگاهی داشته که تقریباً برابر با فروش بولت الکتریکی در آمریکا می‌باشد.
advertising