جگوار I-pace به عنوان خودرو سال در کشور آلمان معرفی شد

خودرواخبار

- 97/08/13
جگوار I-pace به عنوان خودرو سال در کشور آلمان معرفی شدآلمان هر ساله اقدام به انتخاب خودرو سال می‌کندمراسم انتخاب بهترین خودرو از میان 59 گزینه را برگزار کرد و با آراء خبرنگاران پس از رای گیری مشخص شد که نخستین محصول تمام الکتریکی جگوار یعنی I-Pace بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است. این انتخاب بر اساس معیارهایی چون کیفیت رانندگی، عملکرد و طراحی انجام می‌شود.معرفی بهترین خودرو سال آلمان (GCOTY) کمی غافلگیرمان کرد چراکه نامی را شنیدیم که کسی انتظارش را نداشت؛ پیروز شدن جگوار آن هم در خانه مرسدس، آئودی و ب‌ام‌و قطعاً روزی تاریخی برای انگلیسی‌ها خواهد بود.این جایزه که برای سال 2019 میلادی است، در حالی به جگوار I-PACE تعلق گرفته که خیلی‌ها مطمئن بودند آئودی E-tron برنده آن خواهد بود
جگوار I-pace به عنوان خودرو سال در کشور آلمان معرفی شد
شاسی‌بلند میدسایز و الکتریکی جگوار از دو پیشرانه الکتریکی با خروجی ترکیبی 395 اسب بخاری و گشتاور 696 نیوتون متری استفاده می‌کند. یک مجموعه باتری 90 کیلووات ساعتی باعث می‌شود محدوده حرکتی این خودرو در حدود 385 کیلومتری داشته باشد.شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو 4.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت نیز به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مالکان قادر خواهند بود خودروی خود را با استفاده از برق AC و DC شارژ کند. با استفاده از شارژر سریع 100 کیلوواتی می‌توان 80 درصد باتری را در 40 دقیقه شارژ کرد درحالی‌که با شارژر خانگی این زمان به 10 ساعت می‌رسد.

در این رای گیری، ابتدا 5 خودرو به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در نهایت این جگوار I-Pace بود که به عنوان بهترین خودرو معرفی شد. رای دهندگان مواردی چون طراحی، عملکرد، کیفیت رانندگی، هندلینگ، آینده نگری و عملکرد کلی خودرو بر روی جاده را مد نظر قرار می‌دهند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که جگوار I-Pace به عنوان یکی از نامزدهای جایزه بهترین خودرو ویژه بانوان هم معرفی شده و در کنار E-Pace دو نماینده کمپانی انگلیسی برای این جایزه هستند. برنده نهایی این جایزه هم به زودی اعلام خواهد شد.
advertising