مشخصات آئودی آر8 اسپایدر 2017

خودرواسپرت

- 97/08/11
مشخصات آئودی آر8 اسپایدر 2017آئودی نسخه تابستانی سوپر اسپورت آر 8 اسپایدر خود را در سال 2017 به خط تولید نسل دوم مدل های آر 8 فرستاد 80 درصد از بدنه این رودستر 1612 کیلوگرمی از آلومینیوم ساخته شده و سقف تاشوی آن کمتر از 45 کیلوگرم وزن دارد. راننده قادر خواهد بود این سقف تاشوی کم وزن را تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت باز و بسته کند.
مشخصات آئودی آر8 اسپایدر 2017
اتاق آئودی آر 8 اسپایدر جدید درست به مانند کوپه آر 8 طراحی شده اما کمی لوکس تر است؛ نمایش دهنده های دیجیتالی در جلوی داشبورد آن خودنمایی کرده و عملگر های اصلی آن مانند کنترل حالات مختلف رانندگی، استفاده از چراغ های اصلی و کنترل سیستم چند رسانه ای از روی غربیلک فرمان، اجرا می شود. 13 اسپیکر Bang & Olufsen در آن تعبیه شده که از جمله شامل دو اسپیکر در پشت هر صندلی است. از نمای بیرونی، اتاق این خودرو بسیار راحت به نظر می رسد، هر چند که از داخل نیز چنین حسی را القا می کند و مطمئنا گذراندن تعطیلات آخر هفته با اسپایدر آر 8 خاطره ای فراموش نشدنی را رقم خواهد زد.

در داخل کابین تمرکز اصلی بر روی راننده است و به واسطه‌ی فرمان چند منظوره‌ی این مدل، عملگرهای اصلی اتومبیل مانند کنترل حالات رانندگی، استفاده از چراغ های اصلی و کنترل سیستم چند رسانه‌ای، بدون برداشته شدن دست راننده از روی غربیلک صورت می‌گیرد. تکنولوژی‌های دیگری هم از جمله نمایش‌دهنده‌های دیجیتالی عملکرد خودرو و سیستم چند رسانه‌ای مخصوص آئودی که با نام MMI شناخته می‌شود از جمله تجهیزات استاندارد در این خودرو به شمار می‌روند. یکی از خصوصیات اصلی R8 اسپایدر مدل 2017 اضافه شدن پشتیبانی از تلفن‌های هوشمند است؛ به طوری که می‌توانید مخاطبین برگزیده‌ی خود را مستقیما به سیستم نمایش‌دهنده‌ی عملگرهای خودرو وارد کنید. آئودی اعلام کرده است که این قابلیت به مدل کوپه نیز اضافه خواهد شد.

مدل 2017 آئودی آر 8 اسپایدر به طور شگفت انگیزی ساخته شده؛ موتور 5.2 لیتری V-10 آن 540 اسب بخار قدرت و گشتاور 540 نیوتن – متر (398 پوند – فوت) را تولید می کند. موتور پر قدرت این خودرو، صفر تا 100 کیلومتر برساعت را در مدت زمان 3.6 به دست می آورد. با فشار دادن پدال گاز قدرت از طریق یک جعبه دنده دو کلاچه ی اتوماتیک هفت سرعته به هر چهار چرخ این خودرو وارد شده و با داشتن چنین موتوری آر 8 اسپایدر می تواند به حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت برسد. سیستم دیسک تمام چرخ کواترو در این خودرو توانایی این را دارد که 100 درصد قدرت موتور را به اکسل جلو و یا عقب منتقل کند هر چند که مهندسان آئودی به طور پیش فرض قویا بر روی محور عقب تاکید داشته اند. شرکت جی کی ان (GKN) از یک دیفرانسیل خنک سازی با آب سرد در جلو و یک دیفرانسیل لرزشی محدود در عقب برای ساخت اسپایدر آر 8 بهره برده است.
advertising