رنجروور ایووک ۲۰۱۸ شاسی بلند کوچک لوکس

خودرولوکس

- 97/08/06
رنجروور ایووک ۲۰۱۸ شاسی بلند کوچک لوکسرنجروور ایووک ۲۰۱۸ یکی از خودروهای کلاس بدنه شاسی‌بلند سایز کوچک لوکس می باشد این خودروی شاسی بلند لوکس در سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد یک بازنگری جزئی (Facelift) نسبت به نمونه قبل خود شد که رنج روور ایووک ۲۰۱۸ نیز متعلق به این گونه است. این خودرو در دو گونه شاسی بلند ۵ در و کوپه ۲ در تولید شده و نظر منتقدین و خریداران را به خود جلب نموده است
رنجروور ایووک ۲۰۱۸ شاسی بلند کوچک لوکس
رنجروور ایووک ۲۰۱۸ با ظاهر رادیکال و مدرن خود در کنار ارتفاع پایین و نمای اسپرت خود، نمونه‌ای متفاوت با خودروهای استاندارد و آفرود شرکت لندروور بوده و با وجود ظاهر و نمای کوپه مانند خود، هنوز هم با توجه به بهره‌گیری از فلسفه لندروور از توانایی‌های حرکتی بسیار مناسبی در مسیرهای خاکی و خارج از جاده برخوردار است.

رنجروور ایووک ۲۰۱۸ از لحاظ ظاهری یک نمونه جذاب بوده و چراغ‌های جلویی باریک و کشیده، جلو پنجره افقی باریک، ورودی‌های هوای چهار گوش بزرگ در دو کناره سپر جلویی و محافظ بخش زیری اتومبیل، نمایی اسپرت و مهاجم به آن بخشیده است. در بخش جانبی، استفاده از خطوط کشیده و مستقیم با زاویه و شیب کم در کنار ارتفاع کم گلگیرهای برجسته و عضلانی و خط سقف کوتاه در گونه‌های ۵ در، موجب کشیده‌تر شدن نمای رنج روور ایووک ۲۰۱۸ شده و هماهنگی مناسبی با بخش جلویی دارد.

در نمای عقبی رنج رور ایوک ۲۰۱۸ طراحی اسپرتی داشته که با استفاده از چراغ‌های عقبی کوچک، باله عقبی نصب شده در بخش انتهایی سقف و محل تلاقی شیشه عقبی در مدل‌های ۵ در و دیفیوزر عقبی، نمایی ساده ولی جنگنده داشته که هماهنگی کاملی با سایر بخش‌های این خودروی شاسی بلند کوچک لوکس دارد؛ اما جذابیت نمای جلویی و جانبی را ندارد.
بخش داخلی رنج روور ایووک ۲۰۱۸ یکی از نقاط قوت این خودروی شاسی بلند لوکس بریتانیایی به حساب می‌آید. داشبورد تخت و کشیده، صفحه نمایش مرکزی باریک، غربیلک فرمان چهار شاخه اسپرت در کنار صفحه پشت آمپر زیبا و جذاب، حس اسپرت بودن نمای خارجی را در داخل کابین نیز تکرار می‌کند.

مواد اولیه استفاده شده در ساخت ابزار و ادوات داخلی در بالاترین کیفیت و مشابه خودروهای سدان لوکس میان‌رده بوده و به خوبی راننده و سرنشینان را در بر می‌گیرند. اما با توجه به ارتفاع کم و خط سقف شیب‌دار در مدل‌های ۵ در، فضای کافی برای سر سرنشینان عقبی وجود ندارد. محفظه با نیز بسیار کوچک بوده و تنها فضایی در حدود ۵۶۶ لیتر را برای قرار دادن چمدان‌ها و بار به خود اختصاص می‌دهد.در نهایت می‌توان گفت که کابین رنج روور ایووک ۲۰۱۸ بیشتر از اینکه بر روی راحتی و کاربردی بودن متمرکز باشد، با تاکید بر قابلیت‌های اسپرت و رانندگی هیجان انگیز، محیطی لوکس، مجهز و جوان پسندانه را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

برای رنج روور ایووک ۲۰۱۸ مانند بیشتر رقبای حاضر در خودروهای شاسی بلند سایز کوچک لوکس موجود در بازار، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو در نظر گرفته شده که در دو پیکربندی متفاوت در مدل‌های مختلف این خودرو ارائه می‌گردد. توانایی رنج روور ایووک ۲۰۱۸ با استفاده از این پیشرانه پایه مناسب بوده و این خودروی شاسی بلند لوکس بریتانیایی به زمانی در حدود ۶.۶ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و ۱۹.۸ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت اعلام شده برای این خودرو نیز چیزی در حدود ۱۳۴ مایل در ساعت (معادل ۲۱۶ کیلومتر) است. رنجروور ایووک ۲۰۱۸ در دو گونه شاسی بلند و کوپه سقف بازشو یا Convertible تولید می‌گردد.
advertising