هامر H1 شاسی‌ بلند آفرودی جان سخت

خودروآفرود

- 97/08/05
هامر H1 شاسی‌ بلند آفرودی جان سختهامر H1 شاسی‌بلندچهار چرخ محرک شرکت AM General بود که در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه شد. H1 بر اساس خودرو نظامی ارتش آمریکا موسوم به HMMWV یا هاموی (Humvee) تولید شده بود و فروش آن تا سال ۲۰۰۶ ادامه یافت. این شاسی بلند ابتدا با نام هامر (Hummer) شناخته می‌شد اما پس از فروش این برند به جنرال موتورز، نام آن به هامر H1 تغییر پیدا کرد. هامر H1 که سپس مدل‌های H2 و H3 آن نیز عرضه شد، به کابین نامناسب، ابعاد بزرگ و قدرت کم پیشرانه شهرت پیدا کرد. قدرت پیشرانه‌های ۸ سیلندر V شکل توربو دیزل در حجم‌های مختلف، با وزن بالای H1 همخوانی نداشت.
هامر H1 شاسی‌ بلند آفرودی جان سخت
مدل‌های کوچک‌تر H2 و H3 هم نتوانستند به آمار فروش بالایی برسند که درنهایت برند هامر در سال ۲۰۱۰ کاملاً منحل شد.اما اکنون در سال 2017، افرادی که جزو شیفتگان H1 باشند، می توانند نمونه صفر کیلومتر خودروی دلخواه خود را خریداری کنند.داستان از این قرار است که 5 سرمایه گذار و علاقه مند به این خودرو دور هم جمع شده و با تاسیس کمپانی هاموی اکسپورت (Humvee Export) قصد دارند H1 را دوباره احیا کنند. این کمپانی در گام اول در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017 اتومبیلی را با نام هاموی C-Series به نمایش گذاشت که به نظر می رسد پیش نمایشی از H1 جدید باشدمساله عجیب اینکه به دلیل عدم همخوانی شرایط تولید این خودرو با قوانین آمریکا امکان فروش آن در این کشور مقدور نخواهد بود. به همین جهت هاموی اکسپورت به دنبال سایر بازارهای هدف برای صادرات محصول خود است.

بر اساس برنامه ریزی های این کمپانی، H1 یا سری C در سه تریم مختلف و با نام های نظامی براوو، چارلی و دلتا ارایه خواهد شد. پیشرانه های این خودرو ساخت جنرال موتورز بوده و شامل یک موتور 6.2 لیتری V8 و یک موتور 6.5 لیتری دیزلی می شوند. مدل بنزینی 430 و مدل های دیزلی 190، 205 و 250 اسب بخار قدرت دارند. انتقال دهنده قدرت نیز همان گیربکس چهار دنده اتوماتیک 4L85 مورد استفاده در هامر خواهد بود.

هاموی اکسپورت محصول جدید خود را با توجه به آپشن های زیاد آفرود مثل سیستم کنترل باد تایرها، درهای تقویت شده، بدنه آلومینیومی و کابین مجهز، آماده سفر در مناطق صعب العبور توصیف کرده است. آنطور که این کمپانی اعلام نموده تا پایان امسال صد دستگاه از این خودرو با قیمت تقریبی 150 هزار دلار تولید خواهد شد. انتظار می رود عمده خریداران این اتومبیل جان سخت، ثروتمندان چینی باشند
advertising