لکسوس LC 500h یک اثر هنری در دنیای طراحی خودرو

خودرواسپرت

- 97/08/25
لکسوس LC 500h یک اثر هنری در دنیای طراحی خودروشرکت لکسوس از ابتدای شروع فعالیت خود به عنوان یکی از زیر مجموعه شرکت خودرو سازی ژاپنی، به عنوان یک خودرو ساز با نمونه‌های بسیار لوکس و مجهز شناخته شده بودشرکت لکسوس علاوه بر تولید خودروهای لوکس و تجملی در سال‌های آغازین فعالیت خود، از ابتدای دهه 2001میلادی رو به طراحی و تولید خودروهای اسپرت لوکس نمود لکسوس LC 500h یکی از زیباترین خودروهای هیبرید این برند خودرو ساز است محصول جدید و هیبرید لکسوس، زیبایی منحصربه‌فردی دارد
لکسوس LC 500h یک اثر هنری در دنیای طراحی خودرو
شرکت لکسوس برای سال ۲۰۱۸ میلادی نیز این خودرو را در دو گونه مختلف بنزینی با نام LC500 و هیبریدی با نام LC500h تولید می‌نماید. این خودرو بر پایه پلتفرم GA-L شرکت لکسوس ساخته شده که پیشتر در مدل‌های LS نیز استفاده شده بود. این خودرو یک نمونه موتور جلو، دیفرانسیل عقب (RWD) بوده که با آرایش ۲+۲ (۲ نفر سرنشین جلو با فضای عادی و فضای محدود و کوچک برای صندلی‌های ردیف دوم) به بازار عرضه شده است.

اما همانطور که گفته شد لکسوس خودروی زیبایی است ولی مشکلات فنی متعدد این خودرو به نقطه ضعفی برای این خودرو اسپرت محسوب میشود عملکرد ضعیف جعبه‌دنده و سیستم شلوغ سرگرمی و اطلاعاتی آن، بدون شک از نکات منفی این هیبرید ژاپنی است تعویض دنده‌ها در لکسوس LC 500h بدون ثبات است و با فشار دادن پدال گاز، حس کش پلاستیکی به راننده منتقل می‌شود که تمام لذت رانندگی را از بین می‌برد. واقعا وقتی نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه وقت نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود، لذت بردن از رانندگی مشکل است.

نمونه هیبریدی لکسوس LC500h از یک موتور شش سیلندر خورجینی به حجم ۳.۵ لیتر جدید ۲۴ سوپاپه سود برده که همراه با دو موتور الکتریکی، توانایی تولید نیرویی معادل ۳۵۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۷ پاوند بر فوت (معادل ۳۴۹ نیوتون متر) را دارد. این موتور نیز ۳۲ سوپاپه بوده و از تکنولوژی زمانبندی سوپاپ متغیر سود می‌برد. این پیشرانه لکسوس LC500h را در عرض ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رساند و حداکثر سرعت آن نیز ۱۵۵ مایل در ساعت (معادل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت) اعلام شده است.

شاید فقط یک واژه مناسب حس و حال فضای داخلی و کابین LC باشد: دنج. خطوط و جزئیات کابین، روکش‌های چرمی و مخملی فراوان و دسته دنده‌ی کوچک واقعا فضای دلنشین و جذابی به وجود آورده‌اند. البته برای انواع سلیقه‌ها رنگ‌های کابین مختلفی در نظر گرفته شده است . مانند تمام محصولات لکسوس، کابین LC از ورود هرگونه صدای اضافه از خارج ممانعت می‌کند و تجربه‌ی یک رانندگی و سفر آرام را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌آورد.
ارتباط خوب بین فرمان و چرخ‌های جلوی LC و انتقال مناسب این حس به راننده، بخش مهمی از حس رانندگی با آن را تشکیل می‌دهد. کوچک‌ترین اتفاقات روی آسفالت به راننده منتقل می‌شود؛ برای مثال با عبور از یک دست‌انداز، پیچیدن با سرعت زیاد و کم فرمانی یا در سرپایینی یا سربالایی، تمام حس سطح هموار، ناهموار و شیب آن به راننده و فرمان LC منتقل می‌شود.

در مقابل، رقبای اسپرت LC، فرمان برقی و حس فرمان‌پذیری توخالی و سنگین دارند. شاید به‌طور کلی بتوان LC را خودرویی خوش‌دست با فرمان‌پذیری خیلی خوب حساب کرد. LC با وجود ابعاد و وزن سنگین، چابک و درواقع حساسیت فرمان آن بالاتر از انتظارات است. در مسیرهای مستقیم یا در جاده‌های پر پیچ و خم، فرمان لکسوس LC 500h اصلا راننده را ناامید نمی‌کند و همیشه برای عکس‌العمل نشان دادن آماده است؛لکسوس LC 500h به‌عنوان یک اثر هنری در دنیای طراحی خودرو، کاملا مورد قبول واقع شده است؛ اما به‌عنوان یک خودروی مناسب برای رانندگی اسپرت یا روزمره، نمره‌ی خوبی نمی‌گیرد

advertising