تسلا مدل ایکس کراس اوور الکتریکی

خودرولوکس

- 97/08/20
تسلا مدل ایکس کراس اوور الکتریکیکراس اوور الکتریکی تسلا تابستان 2015 معرفی و اوایل سال 2016 روانه بازار شد تسلا به‌نحوی توانست نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد، در دوره‌ای که حتی خودروهای هیبریدی نیز برای عرض‌اندام دچار مشکل بودند؛ چه برسد به خودروهای تمام‌الکتریکی (EVها). وعده‌ی یک سدان الکتریکی از جانب کمپانی‌ای که پیش از آن تنها یک خودروی اسپرت الکتریکی گران‌قیمت تولید کرده بود، در ابتدا غافلگیری زیادی ایجاد نکرد.
تسلا مدل ایکس کراس اوور الکتریکی
از همان ابتدا، تسلا مدل X مسلم می‌سازد که تجربه‌ی رانندگی متفاوتی را از سر خواهید گذراند. این SUV با فرم عجیبش، از نزدیک بسیار بزرگتر از آن‌چه فکر می‌کنید، می باشد. مانند یک واگن کم‌ارتفاع و طویل بنظر می‌آید، اما از نزدیک بلند است. عدم نیاز به جلوپنجره (موتور بنزینی‌ای در کار نیست)، موجب شده تا جلوی خودرو کاملاً یکپارچه باشد؛ بجز تعدادی کانال برای عبورهوا، چراغ‌های جلو و البته نشان تسلا در نوک آن.
این خودرو با ترکیبی از عملکرد یک شاسی‌بلند اسپرت با گنجایش هفت سرنشین با عملکرد غیرقابل انتظار یک خودروی الکتریکی شکل می‌گیرد. درهای عقب بازشونده به سبکِ بال پرندگان که تسلا آن را بال شاهین (falcon wing) می‌نامد، . این ویژگی به سرنشینان ردیف دوم و سوم اجازه می‌دهد به سهولت به خودرو وارد یا از آن خارج شوند. در حالی که این درها برای فضاهای پارکینگ تنگ مزیت خوبی به شمار می‌روند، در پارکینگ‌های با سقف کوتاه باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرند.

مدل X با باتری‌ها و گزینه‌هایی مشابه سدان مدل S عرضه می‌شوداین یعنی مدل پایه با باتری‌های 60 کیلووات ساعت مجهز به موتور الکتریکی 376 اسبی و 490 نیوتن متری می‌باشد. برد این مدل 362 کیلومتر است. مدل بالاتر با باتری‌های 85 کیلووات ساعت با همان موتور تنها برد بیشتر 474 کیلومتری را تقدیم می‌کند. سرانجام مدل دو موتوره که مجموعاً 691 اسب قدرت و 931 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیرو به هر چهار چرخ انجام می‌شود. میزان برد مسافت این مدل هم با یک بار شارژ کامل باتری‌ها به 380 کیلومتر می رسد

اگر شانس نشستن در یک تسلا مدل X را داشته باشید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، این است مستقیم روبرو را نگاه کنید. این کار را انجام دهید، و چیزی که متوجه خواهید شد، شیشه جلوی پانورامیک وسیعی‌ست که از کاپوت خودرو تا روی دو صندلی جلو گسترده شده است. وجود سایه‌ای تدریجی در بالای شیشه از پرت شدن حواس راننده در حین رانندگی جلوگیری می‌کند؛ اما لحظاتی که برای دیدن چراغ راهنمایی یا لذت بردن از منظره لازم است که بالا را نگاه کنید، فوق‌العاده است.

تسلا مدل X ظاهر و رفتاری مانند خودرویی از آینده دارد، اما خودرویی‌ست که کاملاً متعلق به حال حاضر است. همه‌ی حقه‌هایش را از قبل دیده‌ایم؛ چیزهایی مانند کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی حفظ خودرو در خطوط جاده، باز شدن اتوماتیک درب‌ها، عملکردهای فعال شونده توسط فاصله، و حتی درب‌های بال شاهینی کذایی. چیزی که تسلا را خاص می‌کند، نحوه‌ی گردآوری همه‌ی این کارکردها در مدل X و تبدیل آن‌ها از تعدادی ترفند به قابلیت‌هایی کاربردی است. مانند یک محصول خوب اپل، تسلا از تکنولوژی حاضر استفاده کرده و تقریباً بهتر از هرکس دیگری، آن را به اجرا در می‌آورد.
advertising