تسلا مدل 3 ایمن ترین خودرو جهان

خودرولوکس

- 97/08/14
تسلا مدل 3 ایمن ترین خودرو جهانتسلا، کمپانی فعال در حوزه تکنولوژی و خودروساز مستقل آمریکایی است که در سرتاسر دنیا خبرنگاران و طرفداران بسیاری، اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنند یکی دلایل پیگیری افراد ایمنی این خودرو است برای تسلا ایمنی همیشه یک اصل و دغدغه‌ی مهم بوده است
«مدل 3» نام یکی از محصولات شرکت خودروسازی تسلا است. نام این خودرو قرار بود مدل E باشد تا پازل نام‌گذاری ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت را کامل کند اما از آنجا که برند تجاری "مدل E" توسط شرکت فورد قبلا ثبت شده بود، ایلان ماسک در صفحه توییتر خود، این خودرو را با نام مدل 3 آن هم با علامت ☰ معرفی کرد. کمپانی تسلا تاکنون سه مدل خودرو با نام‌های modelS، model3، modelX را به بازار عرضه نموده و مدل بعدی آن modelY نام دارد.
تسلا مدل 3 ایمن ترین خودرو جهان
تسلا مدل 3 در سه تیپ دیفرانسیل عقب (با یک موتور الکتریکی)، چهارچرخ(با دو موتور الکتریکی) Long Range و چهارچرخ Performance عرضه می شود
تسلا مدل 3 دیفرانسیل عقب از یک موتور آهنربای دائم سه فاز بهره می‌برد که قدرت آن توسط یک جعبه‌دنده به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این خودرو همچون دو نسخه دیگر می‌‌تواند با یکبار شارژ ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید و حداکثر سرعت آن ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو ضعیف‌ترین نسخه تسلا مدل 3 بوده و شتاب صفر تا صد آن ۵٫۱ ثانیه است.
تسلا مدل 3 چهارچرخ دارای دو موتور کاملا مستقل بوده که به صورت دیجیتالی کنترل می‌شوند و این باعث می‌شوند، این خودرو نسبت به خودروهای دو دیفرانسیل دیگر از هندلینگ و کشش بهتری برخوردار باشد. همچنین عملکرد این دو موتور نسبت به یکدیگر کاملا مستقل بوده و در صورتی که یکی از آن‌ها از کار بیفتد، تنها با یک موتور هم می‌توانید خود را به مقصد برسانید.شتاب صفر تا صد این خودرو ۴٫۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت است. پیمایش این خودرو با دیگر نسخه‌های مدل 3 تفاوتی ندارد و با یکبار شارژ می‌توان ۵۰۰ کیلومتر را پیمایش کرد.

تسلا مدل 3 چهارچرخ Performance این نسخه نیز از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد و تفاوت آن با مدل معمولی تسلا مدل 3 سیستم تعلیق با ارتفاع کمتر، ترمزهای کارآمدتر، اسپویلر فیبرکربنی و پدال‌های حرفه‌ایست. ارتفاع خودرو ۱ سانتی‌متر کاهش یافته و شتاب صفر تا صد آن ۱ ثانیه کمتر شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۵۵ مایل بر ساعت معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
جعبه دنده تسلا مدل 3 از یک دنده با نسبت تبدیل ۹ به ۱ بهره می‌برد و کنترل سرعت توسط کنترلر دیجیتالی که موتور PMSM خودرو را کنترل می‌کند، صورت می‌گیرد برای حرکت رو به جلو از حالت پارک، کافیست پدال ترمز را فشار داده و دسته دنده را یکبار به سمت پایین بکشید و برای حرکت به عقب آن را به سمت بالا فشار داده و رها کنید. برای پارک باید خودرو را به صورت کامل متوقف کرده و دکمه ته دسته دنده را فشار داد.

شاخص‌ترین نکته در طراحی این خودرو نبود جلوپنجره است، زیرا موتورهای برقی نیاز کمتری به خنک کردن دارند لذا طراح خودروهای تسلا تصمیم گرفته است تا برای بهبود پارامترهای آیرودینامیک جلوپنجره را حذف کند.
طراحی داخلی تسلا مدل 3 انقلابی جدید در طراحی خودرو بوده و فضای داخلی این خودرو تا جای ممکن ساده و مینیمال است. به گونه‌ای که شاید در نگاه اول لخت به نظر برسد اما خطوط صاف و موازی به کار رفته در آن زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. اولین نکته اینجاست که تسلا با این طراحی میزان قابل توجهی از هزینه تولید داشبورد را کاهش داده، اما این کاهش هزینه به گونه‌ای نیست که خودروی شما ارزان به نظر برسد، جزئیات به کار رفته آنقدر سنجیده است که مخاطب را به خود جذب می‌کند.
تسلا امکانی را برای مشتریان خود فراهم نموده تا با استفاده از تلفن هوشمند خود و نصب اپلیکیشن تسلا و تایید خودرو می‌توان از طریق ارتباطات بلوتوث درب‌های خودرو را باز نموده و دیگر نیازی به بیرون آوردن کلید از جیب‌تان نیست. برای باز کردن درها از خارج خودرو کافیست تلفن همراه تایید شده را در جیب خود داشته باشید. با حرکت به سمت خودرو قفل درب‌ها باز شده و می‌توانید به صورت زیر درب خودرو را باز کنید.

در تسلا مدل 3 نیز همچون دیگر خودروهای تسلا به دلیل استفاده از موتورهای برقی کامپکت، حجم خالی زیادی وجود دارد که به طراح این امکان را داده تا دو فضای بار یکی در عقب و یکی جلو را برای این خودرو در نظر بگیرد. نکته جالب فضای بار جلو که نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرده این است که تسلا دکمه‌ای را در داخل این قسمت قرار داده تا اگر فردی عمدا و یا سهوا در آن گیر افتاد بتواند خود را نجات بدهد
روکش صندلی‌های تسلا مدل 3 از جنس چرم بوده و راحتی قابل قبولی دارند. صندلی راننده در این خودرو قابلیت تنظیم در ۱۲ جهت را دارد. همچنین امکان اتصال ISOFIX برای صندلی‌های مدل 3 در نظر گرفته شده است.
روی غربیلک فرمان خودرو دو دکمه غلطان وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توان بسیاری از تنظیمات خودرو از جمله تنظیم آینه‌ّها، فرمان، ریست سیستم عامل و ... را انجام داد.
سیستم اتوپایلوت تسلا به مجموعه‌ای از امکانات کمک‌راننده گفته می‌شود که رانندگی را ایمن‌تر و آسوده‌تر می‌کند. این سیستم از مجموعه‌ای از سنسورها بهره می‌برد این سیستم در حال حاضر نسخه بتا بوده و در صورت خرید پکیج کامل اتوپایلوت روی خودرو نصب می‌شود. این سیستم با استفاده از دوربین، رادار و سنسورهای اولتراسونیک موجود، خطوط جاده و خودروهای مقابل را تشخیص داده و بدون نیاز به دخالت انسان در جاده‌های با شرایط مناسب مثل بزرگراه‌ها خودرو را هدایت می‌کند. برای فعالسازی این سیستم کافیست، دسته دنده را دوبار به سمت پایین حرکت دهید.

تسلا مدل 3 اکنون ایمن‌ترین خودروی آزمایش شده توسط NHTSA است. این در حالی است که رتبه‌های دوم و سوم در لیست ایمن‌ترین خودروهای این اداره نیز مربوط به تسلا مدل S و X است.براساس آزمایش‌های پیشین NHTSA، مدل S و X در رتبه‌های دوم و سوم از لحاظ کم‌ترین آسیب به سرنشینان در تصادفات قرار دارند و این موضوع محصولات تسلا را به عنوان ایمن‌ترین خودروهای آزمایش شده توسط این موسسه معرفی می‌کند.صاحبان مدل 3 حالا می‌توانند مطمئن باشند که ایمن‌ترین خودروی جهان را در اختیار دارند.
advertising