هیوندای نکسو ایمن ترین خودرو هیدروژنی جهان

خودرواخبار

- 97/08/14
هیوندای نکسو ایمن ترین خودرو هیدروژنی جهانموسسه ایمنی NCAP اروپا در جدیدترین تست‌های انجام شده روی خودرو هیدروژنی هیوندای نکسو، 5ستاره ایمنی را به این محصول جدید خودروساز کره‌ای اختصاص داده و عنوان ایمن‌ترین خودرو هیدورژنی جهان به این شاسی‌بلند هیدروژنی رسیده است.
این خودرو که توان موردنظر خود را از سلول‌های سوختی تأمین می‌کند برای کسانی که دسترسی به ایستگاه‌های هیدروژنی دارند، وسیله نقلیه سلول سوختی فوق‌العاده هیوندای یک نمونه قابل‌توجه در استفاده از تکنولوژی پیشرفته است. همیشه به نظر می‌رسید که خودروهای هیدروژنی متعلق به سال‌ها بعد هستند و جایی بین تکنولوژی آینده و رؤیای خودروهای سبز دارند.خودرویی که روزانه که از فراوان‌ترین عنصر موجود در روز زمین استفاده کرده سپس آن را به الکتریسیته تبدیل می‌کند و خروجی آن تنها آب‌وهوای پاک است برای سال‌ها دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید.
هرچند که استفاده جهانی و فراگیر از سوخت هیدروژن شروع نشده یا حتی نزدیک هم نیست ولی نکسو کمک می‌کند تا نشان دهد که این هدف قابل‌دستیابی تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.
هیوندای نکسو ایمن ترین خودرو هیدروژنی جهان
شرکت خودروسازی هیوندای مدعی است تنها طی یک‌هفته در ماه نخست، بیش‌از 1000 سفارش برای خرید این خودرو هیدروژنی به ثبت رسیده که حدود 70‌درصد آن در همان روز نخست پیش‌فروش بوده است. این موضوع می‌تواند چراغ‌سبز بازارهای جهانی برای حضور قدرتمند این خودرو شاسی‌بلند هیدروژنی و ثبت یک رکورد جدید توسط آن برای شرکت خودروسازی هیوندای باشد که پیش‌از این با خودرو هیوندای توسان هیدروژنی به حقیقت تبدیل نشده بود.

به‌گفته موسسه ایمنی NCAP اروپا، شاسی‌بلند هیدروژنی هیوندای نکسو در تست جانبی و مقاومت ستون‌های اصلی میانی می‌تواند تا 94درصد از سرنشینان بزرگسال داخل کابین محافظت کند و همچنین حفاظت از سرنشینان کودک خودرو به 87درصد خواهد رسید. این درحالی است که ایمنی کلی خودرو در تست تصادف‌ها 80درصد بوده و سیستم‌های ایمنی خودرو موفق به دریافت نمره 67 شده است اما درمجموع نمره ایمنی خودرو برای دریافت 5ستاره ایمنی کافی بوده تا شاهد ایمن‌ترین خودرو و همچنین نخستین خودرو هیدروژنی در جهان باشیم که موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شـــــــده است.
advertising