مشخصات تویوتا هایلوکس 2018

خودروآفرود

- 97/08/13
مشخصات تویوتا هایلوکس 2018نسل اول تویوتا هایلوکس، در سال ۱۹۶۸ معرفی شد و پس از ۵۰ سال، امروزه با نسل هشتم خود فروخته می‌شود. بنا به ادعای کارشناسان، تویوتا هایلوکس به دلیل استقامت و کیفیت بالای ساخت بعد از اسلحه‌ی AK-47 (کلاشینکف)؛ محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین وسیله‌‌ی مشترک در بین نیروهای نظامی جهان است
مشخصات تویوتا هایلوکس 2018
این خودرو، امروزه با ۹ پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی در خطوط تولید تایلند، آرژانتین، آفریقای جنوبی و پاکستان به کشورهای مختلف عرضه می‌شود؛ اما احتمالا فقط با ضعیف‌ترین نمونه اجازه‌ی ورود به ایران خواهد داشت. هایلوکس، با کیت‌های بدنه و فهرست بلندی از ادوات ظاهری در بازار جهانی حضور دارد که می‌توانند به سفارش مشتری نصب شوند
هایلوکس دارای قابلیت قفل دیفرانسیل عقب بوده و می‌توان در مواقع نیاز خودرو را از حالت دو دیفرانسیل به چهار دیفرانسیل تغییر وضعیت داد. همچنین سیستم کنترل پایین‌آمدن در سراشیبی برای این خودرو تعبیه شده که در سراشیبی از سر خوردن و یا سرعت گرفتن خودرو جلوگیری میکند و دیگر نیازی به فشار مداوم پدال ترمز نیست. سیستم کنترل سربالایی همچنین به خودرو کمک می‌کند تا در هنگام شروع حرکت در سربالایی‌ها تا چند ثانیه بعد از رها کردن پدال ترمز خودرو ثابت بماند و فرصت برای فشار پدال گاز و حرکت به بالا مهیا شود و از برگشتن خودرو به عقب جلوگیری شود.

هایلوکس خودرویی بسیار مناسب برای سفر و کمپینگ در طبیعت است، بسیاری از دارندگان این خودرو علاقه ی زیادی به استفاده از تریلر و گذراندن آخرهفته‌ها در دامن طبیعت دارند، به همین دلیل سازندگان این خودرو سیستم‌های بخصوصی را برای زمانی که تریلر به خودرو متصل است، طراحی کرده‌اند. از جمله این سیستم‌ها، کنترل نوسان تریلر است که در پیچ‌ها پایداری خودرو را افزایش می‌دهد. میزان باری که می‌توان با هایلوکس بکسل کرد را نیز می‌توان در دفترچه راهنمای استفاده خودرو مطالعه کرد که با توجه مشخصات فنی خودرو متفاوت است.

بر خلاف بسیاری از محصولات تویوتا، نظیر راو 4 و کمری که از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتر استفاده می‌کنند؛ نسخه‌ی پایه از هایلوکس با موتور ۲ لیتر بنزینی ارائه می‌شود. با توجه به اینکه امکان واردات مدل‌های دیزل و نمونه‌های بنزینی مجهز به پیشرانه‌های حجم‌تر از ۲.۵ لیتر فراهم نیست، می‌توان مطمئن بود که تنها قوای محرک قابل سفارش برای هایلوکس وارداتی، پیشرانه‌ی ۲ لیتر با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر باشد.این مدل، مجهز به فناوری VVT-i (سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها) است که تأثیر مثبتی بر مصرف سوخت و شتاب‌گیری دارد. هایلوکس دوکابین، همراه سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی ۲ لیتر ، در زمان ۱۵ تا ۱۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت برای این خودرو، حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

معمولا، محصولات تویوتا از نظر امکانات ایمنی و عملکرد در تصادفات، امتیاز بسیار خوب (۵ ستاره) در سطح جهانی دارند. این موضوع در کمال تعجب، برای هایلوکس صدق نمی‌کند و نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۱۶، تنها ۳ ستاره‌ی ایمنی کسب کرد. هرچند پیکاپ تویوتا در کلاس خود، یکی از ایمن‌ترین محصولات دنیا محسوب می‌شود، نباید فراموش کنیم که اصولا وانت‌ها در مقایسه با کراس‌اورها، از آپشن‌های حفاظتی کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل هم بسیاری از فناوری‌های مربوط به رانندگی و ایمنی خودران، در گران‌ترین نمونه‌ی هایلوکس، دیده نمی‌شوند.

امکانات رفاهی و ایمنی در هایلوکس، فراتر از انتظار نیست و البته جذابیتی برای خریدار احتمالی ایجاد نمی‌کند. این خودرو به‌طور معمول، بدون گرم‌کن و سردکن صندلی ارائه می‌شود و حتی در کامل‌ترین نمونه، سیستم صوتی با کیفیت یا قابلیت تنظیم پشتی صندلی عقب ندارد. راحتی سرنشینان در مقایسه با کراس‌اورهای امروزی، جالب توجه نیست و به دلیل کوچک بودن کابین، مشکلاتی به همراه خواهد داشت. سفرهای طولانی‌مدت با هایلوکس، نه‌تنها برای افراد بلند قد در صندلی عقب، خسته‌کننده و توام با مشکلاتی در قسمت زانو خواهد بود، راحتی چندانی برای راننده و سرنشین جلو نیز نخواهد داشت.


advertising