نگاهی به مدل مفهومی کراس اوور IMx KURO نیسان

خودرواخبار

- 97/08/10
نگاهی به مدل مفهومی کراس اوور IMx KURO نیساننیسان در حال کار روی پروژه یک کراس اوور الکتریکی است که برد حرکتی آن حدود 354 کیلومتر خواهد بود. این رقم بیانگر پیشرفت قابل توجه نسبت به نیسان لیف است که برد حرکتی آن 241 کیلومتر است و اختلاف چندانی با تسلا مدل X 75D ندارد که برد حرکتی آن طبق برآورد سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا 381 کیلومتر است
نگاهی به مدل مفهومی کراس اوور IMx KURO نیسان
قیمت این کراس اوور نیسان با وجود اینکه بردی در حد تسلا دارد بسیار ارزان تر از تسلا خواهد بود. در حالی که قیمت تسلا مدل X 75D با احتساب 1200 دلار کرایه حمل از 83 هزار دلار شروع می شود، طبق شایعات قیمت در نظر گرفته شده برای این کراس اوور الکتریکی نیسان 45 هزار دلار است. این رقم حدود 15 هزار دلار گران تر از قیمت مدل پایه نیسان لیف است اما احتمالا این خودرو یکی از ارزان ترین کراس اوورهای الکتریکی بازار خواهد بود.این کراس اوور تقریبا هم اندازه لکسوس RX خواهد بود. همچنین شایعه شده است که این کراس اوور از طرحی با اصلاح جانبی مسطح، سقف پانورامیک و یک جلوپنجره شفاف با آرم نورانی نیسان برخوردار می شود.

علاوه بر این گفته می شود که این کراس اوور یک کابین بسیار لوکس با تودوزی ویژه و یک صفحه نمایش عریض و کشیده خواهد داشت که از جلوی راننده تا قسمت میانی روبروی صندلی سرنشین کناری را احاطه خواهد کرد. به نظر می رسد این صفحه نمایش مشابه صفحه نمایش پیرامونی نیسان Xmotion مفهومی باشد.ولی احتمالا این کراس اوور با تاثیرپذیری بسیار زیاد از نیسان لیف تولید خواهد شد. نیسان هنوز تصمیم نگرفته است که این کراس اوور را با برند نیسان به فروش برساند یا با برند اینفینیتی. با این حال در این گزارش ذکر شده است که احتمالا هر دو برند یک نسخه از این کراس اوور را دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر مدل معروف جوک سال هاست که بر روی خط تولید نیسان حضور دارد و هیچ بعید نیست که به عنوان نسل دوم این محصول پرطرفدار، شاهد عرضه نیسان جوک برقی در آینده ای نه چندان دور باشیم.
advertising