پورشه پانامرا خودروی لوکس با چهره ای اسپرت

خودرولوکس

- 97/08/12
پورشه پانامرا خودروی لوکس با چهره ای اسپرتپورشه پانامرا نیز مانند مدل افسانه‌ای پورشه ۹۱۱ در چند سال گذشته از هر لحاظ بهبود پیدا کرده و در حال حاضر یکی از کامل‌ترین خودروهای موجود در بازار به حساب می‌آید. هرچند زمان حضور این خودرو در بازار نسبتا کم بوده و از سال ۲۰۱۰ به جمع محصولات این شرکت اضافه شده، اما با تکیه بر توانایی‌های خود امسال نیز توانسته جایگاهی را در فهرست بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ به خود اختصاص دهد. طراحی خاص و کاپوت کشیده، نمایی از مدل محبوب ۹۱۱ را به این خودرو بخشیده در حالیکه وجود ۴ در و وزن نزدیک به ۲ تن، آن را در رده خودروهای سدان سایز بزرگ قرار می‌دهد.
پورشه پانامرا خودروی لوکس با چهره ای اسپرت
سیاست طراحی پورشه، همواره بر خلق خودروهای جذاب استوار بوده است و در این محصول هم خبری از امکانات و قابلیت‌های زیاد نیست. اگرچه سقف طویل و قالب دو جعبه‌ای به ساختار استیشن واگن تعلق دارد؛ خط سیر خشمگین شیشه‌ی عقب، بر سرعت و اسپرتی بودن بیشتر از کاربردپذیری تأکید می‌کند. این ویژگی بر ظاهر و فضای صندوق تأثیر مثبتی ندارد؛ اما نمای کلی خودرو را زیباتر می‌سازد. سوای از ساختار،‌ تغییرات مثبتی که باعث شد، دیزاین نه چندان موفق پانامرا، دوست‌داشتنی و تبدیل به یکی از جذاب‌ترین‌های بازار شود؛ در این نسخه هم به چشم می‌خورد.

بیشتر این دگرگونی در بخش پشتی پانامرا دیده می‌شود؛ جایی که پورشه از اتصال چراغ‌های باریک به نوار لامپ‌های LED و همینطور نمای لایه‌ای شبیه به آخرین نسخه‌ی 911 کاررا 4 استفاده کرده است؛ کاری که باعث می‌شود این مدل به جای نسل اول پانامرا، بیشتر تصویر کاررا را در ذهن تداعی می‌کند. از جلو، چراغ‌های عریض و کاپوت صاف مایل به سمت مقابل مشاهده می‌شوند؛ خصایصی که دیزاین پانامرا را به خودروهای اسپرت پورشه و ظاهر مار کبرا، نزدیک می‌کنند تا از روبه‌رو بسیار جذاب به نظر برسد.

پورشه پانامرا نیز مانند سایر تولیدات این شرکت آلمانی، یک خودروی راننده محور بوده و توانای عملکرد به عنوان یک خودروی سوپراسپرت با لذت رانندگی فوق العاده را دارد. اما وجود سیستم تعلیق و کمک فنرهای بادی پیشرفته که با فشار یک دکمه، تغییر وضعیت داده و سواری بسیار نرمی را رقم می‌زنند، موجب شده که این خودروی اسپرت، به راحتی به یک خودروی لوکس تبدیل شده و بالاترین آسایش و آرامش را برای سرنشینان صندلی‌های ردیف عقب به ارمغان آورد.

پیشرانه‌ی V8 با ۵۵۰ اسب بخار با گشتاور ۷۶۸ نیوتن متر همراه دو توربوشارژر در کنار PDCCS، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، پکیج اسپرت کرونو، سواری لذت‌بخشی برای راننده‌ی پانامرا توربو اسپرت توریزمو فراهم می‌کنند. البته فقدان آیتم‌هایی مثل ترمز‌های کربن سرامیکی (با قیمت ۸,۹۷۰ دلار) و اگزوز اسپرت (۳,۴۹۰ دلار) در این مدل احساس می‌شود.

در یک کلام، توربوی پانامرا عملکرد قابل‌توجه و در عین حال بی‌سر و صدایی دارد. گشتاور حاصل از پیشرانه‌ی ۴.۰ لیتری و توئین توربوی V8 پایداری خوبی داشته و توزیع توان به تمام چرخ‌ها خودرو را در ۳.۴ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در نهایت به ۳۰۲ کیلومتربرساعت می‌رساند که ارقام خیره‌کننده‌ای هستند. پورشه در عایق‌بندی صوتی فضای داخلی پانامرا توربو اسپرت توریزمو، خوب عمل کرده است و علاوه بر آن، پیشرانه‌ی این خودرو نسبت به قدرت ارائه‌شده، سر و صدای کمی دارد.


advertising