آشنایی با شورولت کوروت C7

خودرواسپرت

- 97/08/04
آشنایی با شورولت کوروت C7کمپانی جنرال موتورز یکی از خودروسازان برتر دنیاست و خبرنگاران توجه زیادی به فعالیت‌ها و محصولات جدید این شرکت دارند یکی از خودروهای قدرتمند مسابقه‌ای این کمپانی خودرو Chevrolet C7 Corvette می باشد که نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت
C7 کمی کوچک‌تر از نسل قبلی‌ است که علت آن احتمالاً مربوط به سطوح کناری و لبه‌های تیزتر آن است. به طور کلی بدنه طوری طراحی شده که با استفاده از فرورفتگی‌های ناحیه‌ای، حجم خودرو کمتر شود، البته به جز چرخ‌های بزرگش.
آشنایی با شورولت کوروت C7
موتور خودرو مثل بیشتر خودروهای مسابقه‌ای دارای 8 سیلندر با آرایش V شکل است، یک موتور V8 با حجم جابجایی 6.2 لیتر که توان آن 450 اسب بخار است و گشتاوری برابر با 450 پوندفوت فراهم می‌کند. C7 سریع‌ترین خودروی استاندارد از خانواده‌ی کوروت است چرا که در کمتر از 4 ثانیه سرعت آن از 0 به 60 مایل بر ساعت (0 تا 96 کیلومتر در ساعت) می‌رسد.

البته قبلاً در مورد بازدهی بهتر و آلودگی کمتر C7 نسبت به C6 حرف‌هایی زده شده بود و این احتمال وجود داشت که جنرال موتورز به جای موتور V8 از موتور کم‌مصرف‌تری مثل V6 استفاده کند و یا از موتور V8 با حجم جابجایی کمتر از 6.2 لیتر بهره ببرد اما تا اینجا مشخص شده که موتور C6 و C7 مشابه می‌باشند. اما تفاوت‌هایی هم بین این دو موتور وجود دارد، C7 از تزریق مستقیم استفاده می‌کند و با استفاده از سیستم فعال مدیریت مصرف سوخت، بازدهی آن افزایش یافته است.

بنابر ادعای سازنده، C7 نسبت به C6 با مصرف هر گالن سوخت، 26 مایل بیشتر طی می‌کند و هنگام روشن شدن نیز آلودگی آن 25 درصد کمتر است.
بنابراین این طور که پیداست، جنرال موتورز در طراحی شورولت C7 کوروت چیزی بیش از چند فن مهندسی از خودروی قدرتمند قدیمی‌اش یعنی کوروت ریسینگ C6R قرض گرفته است.
advertising