نسل جدید موتورسیکلت BMW S1000RR مدل 2019 معرفی شد

خودروموتور سیکلت

- 97/09/26
نسل جدید موتورسیکلت BMW S1000RR مدل 2019 معرفی شدیکی از موتورسیکلت‌های اسطوره کمپانی ب‌ام‌و، مدل اس 1000 آرآر است. کمپانی ب‌ام‌و این محصول را برای سال 2019 دستخوش تغییرات فراوانی کرده که نسبت‌به مدل‌های 2009 تا 2018 چهره تکامل‌یافته در ظاهر و مشخصات فنی به خود گرفته است.BMW S1000RR جدید سریع‌تر، سبک‌تر و رانندگی با آن آسان‌تر شده است قلب S1000RR، موتور جدید چهار سیلندر خطی 999 سی‌سی است که با بیش از ۶ واحد افزایش در توان قادر به تولید 205 اسب بخار و 104 نیوتن متر گشتاور است طراحی ظاهری این موتورسیکلت‌ تغییرات فراوانی داشته که می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی، کوچک شدن سایز اگزوز، تغییر قاب صندلی و صندلی و فرمان آن اشاره کرد. برای کاهش وزن موتورسیکلت و ایجاد بیشترین مانورپذیری از شاسی و اجزای آلومینیومی بهره گرفته شده و برای افزایش خنک‌کاری بیشتر و کاهش آلایندگی، از یک پمپ آب قوی در پیشرانه این موتورسیکلت استفاده شده است.
نسل جدید موتورسیکلت BMW S1000RR مدل 2019 معرفی شد
خروجی موتور S1000RR در 10,000 دور دردقیقه به حداکثر مقدار خود می‌رسد به همین دلیل تمایل به تک‌چرخ زدن در این موتورسیکلت بیشتر شده و تا حدودی خسته‌کننده است. ب‌ام‌و در کنار افزایش توان و طراحی جمع و جور تر موفق به کاهش ۴ کیلوگرمی وزن موتور شده است. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که مواد سبک‌وزن مورداستفاده در ساخت موتور نظیر سوپاپ‌های ورود هوا تیتانیومی و دسته‌موتور جدید باعث صرفه‌جویی 25درصدی در وزن موتور شده است.

مهار کردن این غول آلمانی کارساده ای نیست به همین دلیل، ب‌ام‌و محصول خود را به سیستم‌های الکترونیکی کمکی مهمی نظیر ABS pro باقابلیت کنترل در سرپیچ سیستم کنترل کشش فعال (DTC) باقابلیت کنترل تک‌چرخ، تعویض دنده بدون کلاچ، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HSC) و کنترل شتاب گیری مجهز کرده است.این موتورسیکلت دارای چهار سبک رانندگی مختلف بارانی، جاده، دینامیک و مسابقه (Race) است که مورد آخر خود شامل سه سبک Race Pro باقابلیت تنظیم دستی می‌شود. سه مرحله تنظیم ترمز موتور نیز مورد بعدی قابل اشاره است.سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی TFT دارای ۴ تنظیم مختلف برای نمایش اطلاعات است. سبک خصوصیات پیست مسابقه، اطلاعاتی را به نمایش می‌گذارد که در هنگام به آتش کشیدن مسیر پیست به کار می‌آیند. زمان هر دور، بهترین دور، مجموع دورها، تنظیمات DTC، دور موتور و… جزو این اطلاعات هستند.

دسته دو شاخ 45 میلی متری موتور یک میلی‌متر نازک‌تر از مدل قبلی است و با قابلیت تنظیم ضربه‌پذیری عرضه می‌گردد. کنترل کمک‌فنر دینامیک بی‌ام‌دبلیو (DDE) با کمک‌فنرهای نیمه فعال به‌صورت سفارشی قابل‌دستیابی است درحالی‌که در قابلیت‌های خود رشد فراوان ای کرده است.با کمتر شدن عرض شاسی، مهندسان BMW توانسته‌اند مخزن سوخت وصندلی را جمع‌وجور تر طراحی کنند. شیشه جلو که با عرض کمتر خصوصیات آئرودینامیکی بهتری نسبت به مدل قبلی از خود نشان می‌دهد مجهز به چراغ جلو دوقلو با فناوری LED است. لازم به ذکر است ورودی هوای مرکزی در این قسمت باعث افزایش جریان هوا شده است.
advertising