معرفی واکسان واتمن سریع ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان

خودروموتور سیکلت

- 99/05/06
معرفی واکسان واتمن سریع ترین موتورسیکلت الکتریکی جهاناگر با دیدن واکسان واتمن (Voxan Wattman) به یاد گلوله می‌افتید، باید بدانید که این موضوع عمدی است و هدف طراحان رسیدن به بهترین نتیجه آئرودینامیکی برای کسب رکورد سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان بوده است.
معرفی واکسان واتمن سریع ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان
موتورسیکلت برقی واتمن در سال ۲۰۱۳ پا به عرصه وجود گذاشت. قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۰۳ نیوتن متری آن شتاب ۳.۴ ثانیه‌ای را به همراه داشت. حال بعد از هفت سال این محصول پایایش و به‌روزرسانی شده و قصد دارد تا رکورد سرعت موتورسیکلت‌های الکتریکی را از آن خود نماید.

واتمن جدید مجهز به موتوری ۳۶۷ اسبی شده که از باتری‌های ۱۴۷۰ سلولی بهره می‌برد. برای خنک نمودن باتری و موتور از یخ خشک استفاده می‌شود. طراحی بدنه موتورسیکلت در تونل باد انجام شده و به گفته گروه ونتوری (حامی واکسان در این پروژه) آماده است تا به سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این رکوردشکنی در دریاچه نمک بولیوی و توسط مکس بیاجی، قهرمان موتورسواری جهان برای ابتدای ژوئیه امسال تعیین شده بود اما همه‌گیری کرونا آن را به تعویق انداخت. اما شرکت واکان امیدوار است بتواند در سال ۲۰۲۱ این رکورد را ثبت نماید.
advertising