معرفی موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسن LiveWire

خودروموتور سیکلت

- 97/10/21
معرفی موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسن LiveWireهارلی دیویدسن که سال‌های اخیر با کاهش شدید فروش دست و پنجه نرم می‌کند و تعداد زیادی از کارمندان خود را تعدیل کرده است؛ در نمایشگاه CES 2019 خبر از همکاری خود با پاناسونیک برای تولید موتورسیکلت‌های برقی دادهارلی دیویدسون، کمپانی معتبر موتورسیکلت، از موتور برقی خود به نام LiveWire رونمایی کرد. این موتور جدید اوایل سال آینده به بازار خواهد آمد و از ماه ژانویه پیش فروش خواهد شدچند سال پیش هارلی دیویدسون طرح مفهومی موتورسیکلت الکتریکی خود را ارائه داد. زمانی که این طرح ها منتشر شدند، تکنولوژی موتورسیکلت‌هایی که با باتری کار می‌کردند در مراحل ابتدای خود قرار داشت؛ از این رو تولید انبوه این محصول محتمل به نظر نمی‌رسید.
معرفی موتورسیکلت الکتریکی هارلی دیویدسن LiveWire
موتورسیکلت جدید هارلی دیویدسن از پلتفرم OneConnect بهره می‌برد و به محصولات اندرویدی و iOS متصل می‌شود. این موتورسیکلت دارای GPS داخلی است و از اتصال LTE پشتیبانی می‌کند. همچنین، با هدف استفاده از فناوری‌های مدرن با طراحی به‌روز، نمایشگر 4.3 اینچی LCD روی فرمان موتورهای برقی هارلی‌دیویدسن نصب شده است. کاربر از طریق این نمایشگر می‌تواند بر پخش موسیقی یا اپلیکیشن مسیریاب ماهواره‌ای، کنترل داشته باشد. همچنین، با استفاده از اپلیکیشن H-D Connect می‌توان از میزان شارژ باقی مانده باتری و موقعیت یابی موتورسیکلت از راه دور، مطلع شد.

LiveWire شباهت بسیار به طرحی دارد که در سال 2014منتشر شد و جای هیچ شکی نیست که این محصول، بی نقص و عالی است. تفاوت آن با سایر محصولات این کمپانی در نحوه نشستن است. برخلاف سایر مدل‌ها، این محصول اسپورت‌تر بوده و در هنگام رانندگی، شکل نشستن کمی زاویه‌دار است. گرچه هنوز نیز برای این که موتورسوار در زمان رانندگی حس راحتی داشته باشد تا حدودی پوزیشن همیشگی آن حفظ شده است.

سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت مدل به عنوان پرچمدار موتورسیکلت‌های تمام برقی هارلی دیویدسن، تنها 3.5ثانیه است و باتری‌های آن با هر بار شارژ امکان حرکت تا 177کیلومتر را میسر می‌کند. برای شارژ موتور نیز تنها کافی است سیم برق آن را به برق شهر خانگی متصل کنید تا در طول یک شب (حدود 6ساعت) شارژ کامل شود. البته می‌توان با استفاده از سیستم شارژ سریع جریان مستقیم (Level 3 DC fast charge) در مدت زمانی 35دقیقه به شارژ کامل رسید.موتورسیکلت برقی LiveWire از تایرهایی با پهنای 180میلی‌متری در عقب و 120میلی‌متری در جلو بهره می‌برد. رنگ‌های اقلب سفارش بدنه هم، مشکی براق، نارنجی و زرد عرضه خواهند بود. موتور سیکلت برقی هارلی دیویدسن قرار است در سال 2022عرضه شود؛ اما پیش‌فروش آن با قیمت 29.799 دلار از ماه آگوست امسال آغاز می‌شود.
advertising