موتورسیکلت تورینگ CVO رودگلایدر هارلی دیویدسن

خودروموتور سیکلت

- 97/08/09
موتورسیکلت تورینگ CVO رودگلایدر هارلی دیویدسنهارلی‌دیویدسن برای سال ۲۰۱۹ موتورسیکلت سری CVO Road glide را معرفی کرد رودگلایدر درمجموع ۶۸ لیتر فضا در اختیار راکب می‌گذارد که برای یک مسافرت یک‌نفره کافی به‌نظر می‌رسد، البته این فضا شکل مناسبی دارد و باعث می‌شود انواع بار در آن جابگیرد. فضاهای تعبیه‌شده در بخش عقب امکان بازشدن دارند و به‌این ترتیب می‌توان فضای بیشتری را برای تَرک تامین کرد. همچنین از این فضا می‌توان برای تایرهای زاپاس استفاده کرد.
موتورسیکلت تورینگ CVO رودگلایدر هارلی دیویدسن
برای اولین‌بار امکان مسیریابی از طریق صفحه لمسی یا کنترل‌های روی دسته‌ها فراهم شده است. همچنین با اتصال تلفن‌های هوشمند، صحبت‌کردن و پاسخ دادن به پیام‌ها و حتی گوش دادن به موزیک‌های گوشی امکان‌پذیر شده است. درنهایت می‌توان به آپشن جدید اضافه‌شده TPMS یا مانیتورینگ سطح فشار تایرها اشاره کرد که از طریق همین صفحه نمایش قابل مشاهده است.نرم‌افزارهای صفحه نمایش شش‌اینچی که در همه مدل‌های تورینگ و تریک هارلی‌دیویدسن دیده می‌شوند، به‌تازگی به‌روزرسانی شده‌اند و امکانات مدرنی را به این بخش اضافه می‌کنند. حال می‌توان از قابلیت‌های زوم دوانگشتی، کنار کشیدن و نگه‌داشتن همچون تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در این صفحه استفاده کرد. همچنین پردازشگر این سیستم تقویت شده است تا عمل کردن به دستورات سریع‌تر انجام شود.

برای سیستم صوتی این مدل، از اسپیکرهای سری‌دوم bi-amped استفاده شده است. به کمک دو تییوتر اضافه‌شده به اسپیکرها می‌توان فرکانس‌های بالا و صداهای ریز بسیار واضح‌تری را شنید. بنابراین حتی در بزرگراه‌ها نیز راکب می‌تواند از پشت کاسکتش موسیقی مورد علاقه‌اش را با وضوح بالا بشنود. توان صوتی برای هر اسپیکر ۱۵۰وات اعلام شده است که در مجموع با احتساب توییترها، می‌توان ۳۵۰وات توان را برای این سیستم تخمین زد.

بسیاری از موتورسیکلت‌ها با استفاده از چرم طبیعی لوکس بودنشان را به‌رخ می‌کشند اما هارلی ابتکار به‌خرج داده و برای شیشه‌های جلو از فناوری گوریلاگلس استفاده کرده است تا علاوه‌بر مقاومت بیشتر در برابر شکسته شدن، در مقابل خط‌وخش نیز محافظت شود. همچنین برای صفحه نمایش شش‌اینچی نیز نوع خاصی از این فناوری استفاده شده که درصورت استفاده از دستکش نیز امکان کار کردن با این سیستم به‌صورت لمسی فراهم شده است. بنابراین لازم نیست از دستکش‌های مخصوص کار با صفحات لمسی استفاده کنید.

با وجود پیشرانه میلواکی دو سیلندر وی‌شکل با ظرفیت ۱۹۲۳سی‌سی، این موتورسیکلت نیاز به ترمزهای بسیار قوی دارد اما هارلی در سال ۲۰۱۹این ترمزها را تقویت کرده است. حالا سیستم ترمز دیسکی چهارکاناله مجهز به دو رتور ۳۰۰میلی‌متری در جلو و یک رتور ۳۰۰میلی‌متری در عقب شده است که می‌تواند این موتورسیکلت ۴۰۰ کیلوگرمی را در کسری از ثانیه به حالت سکون برساند. این ترمزها برای استفاده در ترافیک همگام‌سازی شده‌اند تا در ترمزهای متمادی کوتاه، نرم‌تر عمل می‌کنند. به غیر از سیستم ABSکه به‌صورت استاندارد در این موتور ارائه شده؛ امکان سفارش گذاری سیستم کنترل پایداری (TCS) و سیستم کنترل لغزش چرخ‌های عقب هنگام درگ (DSCS) نیز برای ترمزهای این موتور سیکلت به‌صورت سفارشی قابل پیاده‌سازی است. بنابراین هنگام معکوس کشیدن، گشتاور به‌نحوی منتقل می‌شود که کمترین لغزش برای چرخ‌های عقب ایجاد شود.
advertising