موتورسیکلت بلو ادیشن شاهکار هنری هارلی دیویدسون

خودروموتور سیکلت

- 97/08/06
موتورسیکلت بلو ادیشن شاهکار هنری هارلی دیویدسونشرکت هارلی دیویدسن (Harley-Davidson)‌ با شرکت تولید ساعت و جواهرات بوچرر (Bucherer) اقدام به تولید موتورسیکلت سفارشی کردند نسخه بلو ادیشن موتورسیکلت هارلی دیویدسن قبل از این‌که با بیش از ۲۵۰۰ ساعت کار مفید تغییر داده شود، زندگی خود را به عنوان سافتیل اسلیم اس (Softail Slim S) آغاز کرد. پروژه طراحی و ساخت نسخه بلو ادیشن موتورسیکلت سافتیل اسلیم به مدت یک سال انجام گرفت و با تلاش هشت عضو از جواهرسازان شرکت بوچرر و متخصصان موتورسیکلت هارلی دیویدسن به ثمر رسید.
موتورسیکلت بلو ادیشن شاهکار هنری هارلی دیویدسون
بدنه قدیمی موتورسیکلت سافتیل به طور کامل تعویض شد و بدنه جدیدی با دم عریض و زمخت، به عنوان پوشش قرار گرفت. طبق نشست مطبوعاتی شرکت بوچرر، تمام قطعات فلزی که در این موتورسیکلت منحصربفرد ساخته، جوش، جلاکاری و چکش‌کاری شده؛ با هنر دست متخصصان و جواهرسازان سوئیسی انجام گرفته است. در حالی که از قاب هاردتیل (Hardtail) منحصربفردی برای موتورسیکلت سفارشی هارلی دیویدسن استفاده شده است، نیاز به ترکیب تازه‌ای با استفاده از چرخ‌های بزرگ و عریض بود.

پنجره‌ای در محفظه میل‌بادامک، میل‌سوپاپ دوار را همراه با کنترل سوپاپ‌ها و دریچه گاز نشان می‌دهد که با فلز گران‌قمیت طلا روکش شده‌اند و از طریق روشنایی LED مقاوم در برابر حرارت، نورافشانی می‌کنند. پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی مشخص شد که قسمت‌های دیگری نیز در موتورسیکلت هارلی دیویدسن سافتیل اسلیم، با روکش طلا پوشیده شده‌اند. به نظر می‌رسد که این قطعات شامل دسته‌های فرمان، درپوش مخزن سوخت و پدال‌های موتورسیکلت نیز می‌شوند. طراحان موتورسیکلت میلیون دلاری هارلی دیویدسن، از سبکی متفاوت در ساخت زین موتورسیکلت استفاده کردند و از چرم گاو دست‌ساز سوئیس به میزان کافی بهره بردند؛ چیزی که علاوه بر لوکس بودن، کیفیت و راحتی بالایی نیز به آن می‌بخشد.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی برای نامیدن موتورسیکلت هارلی دیویدن سافتیل به عنوان "نسخه آبی" یا "بلو ادیشن"، رنگ‌آمیزی بسیار جالب بدنه باشد. پوشش رنگین‌کمانی رنگ موتورسیکلت در ابتدا با روکش نقره باک موتورسیکلت، رینگ‌های عقب، قاب، گلگیرها، دوشاخه، دسته‌های فرمان، محفظه پیشرانه و برخی قطعات دیگر شروع شد و با ۶ لایه روکش از رنگ‌های مختلف یکی پس از دیگری روی هم‌دیگر ادامه یافت. بوچرر این سبک رنگ‌آمیزی را در کنفرانس مطبوعاتی به عنوان "یک روش روکش محرمانه" قلمداد می‌کند.

اکثر بخش‌های فوق‌الذکر به رنگ آبی خالص هستند؛ اما مخزن سوخت موتورسیکلت با اسکریپت سفارشی "هارلی دیویدسن" که در بالای لوگوی "BLU / EDITION" قرار می‌گیرد، توسط ۱۷ ساعت فوق‌العاده نفیس در کلکسیون "نسخه آبی" بوچرر زیباتر نیز می‌شود. در بالای باک بنزین موتورسیکلت هارلی دیویدسن، مجموعه‌ پراکنده‌ای از هشت قطعه دست‌ساز تزئینی در سلول‌های سوختی قرار دارد که طراحی آن را بسیار منحصربفرد می‌کند. تماشای چنین اثر هنری باعث می‌شود تا دیدگاهی تعجب‌آمیز نسبت به سبک رنگ‌آمیزی و طراحی جادویی این موتورسیکلت داشته باشیم.
مرحله بعدی ساخت موتورسیکلت، قسمت سفارشی است که تقریبا ۱.۸۸ میلیون دلار به ارزش نسخه آبی هارلی دیویدسن اضافه می‌کند. بخش سفارشی، برشی از سلول سوختی سمت چپ است که محلی برای قرار گرفتن یک محفظه مدور کوچک به شمار می‌رود. در داخل محفظه حلقه‌ای با ۶ زبانه وجود دارد که با استفاده از الماس ۵.۴ قیراطی ساخته شده است و شرکت جواهرسازی بوچرر آن را دیزلر (Dizzler)‌ می‌نامد.
advertising