باجاج پالس RS200 موتورسیکلت زیبا برای مصارف شهری

خودروموتور سیکلت

- 97/08/04
باجاج پالس RS200 موتورسیکلت زیبا برای مصارف شهرییکی از برندهای معروف موتورسیکلت که در بازار ایران نیز چند سالی است حسابی طرفدار پیدا کرده باجاج است. باجاج با محصولات بسیار متنوعی در بازار ایران حضور دارد که یکی از آن‌ها باجاج پالس RS200 است (البته در برخی کشورها این مدل موتور را با نام پولسار Pulsar می‌شناسند). باجاج مدل‌های متنوعی از موتورسیکلت برای مصارف شهری تولید می‌کند
باجاج پالس RS200 یک موتور اقتصادی با عملکرد بالاست که می‌تواند موتورسواران مختلفی با سلیقه‌های مختلف را به خود جلب کند.
باجاج پالس RS200 موتورسیکلت زیبا برای مصارف شهری
شاید بتوان گفت موتور باجاج پالس RS200 زیباترین موتوری است که شرکت هندی باجاج تا کنون تولید کرده است. طراحی خشن و اسپرت قسمت جلویی و بدنه جلوه یک موتور مسابقاتی را دارد. استفاده از دو چراغ LED در قسمت جلویی موتور باعث شده این موتور زنده و قدرتمند به نظر برسد هرچند برخی از کاربران از نوردهی ناکافی این موتور در مسیرهای خیلی تاریک شکایت داشته‌اند.
از زاویه جانبی نیز باجاج پالس RS200 زیبا به نظر می‌رسد. استفاده از بدنه‌ای حجیم با خطوط تیز و شارپ ظاهری قدرتمند به این موتور بخشیده هرچند طراحی آن می‌توانست ساده‌تر باشد چون از زاویه‌های جانبی طراحی این موتور زیادی شلوغ به نظر می‌رسند.

در طراحی این موتور از زاویه‌های مختلف می‌توان نشانه‌هایی از موتورسازان ژاپنی به خصوص کاوازاکی را مشاهده کرد. از تغییرات این موتور نسبت به نسخه‌های دیگر موتورهای باجاج می‌توان به جاگذاری مناسب‌تر آینه‌ها اشاره کرد که تسلط بیشتری به محیط اطراف برای موتورسوار فراهم می‌کند. باجاج حداکثر سرعت این موتور را ۱۵۱ کیلومتر بر ساعت تخمین زده که برای موتوری در این کلاس قابل قبول است. ظرفیت باک این موتور ۱۳ لیتر است، و مصرف سوخت آن طبق اعلام شرکت سازنده ۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر است

باجاج یک موتورسیکلت سوپر اسپرت نیست اما طوری طراحی شده که موتورسوار حین راندن این موتور احساس مشابهی داشته باشد. عملکرد این موتور هنگام سواری بسیار پرشتاب و پویا است. موتورسوار پشت باجاج پالس RS200 احساس می‌کند که موتور کاملا در اختیار اوست و می‌تواند آن را در هر جهتی هدایت کند. به دلیل طراحی خوب بدنه این موتور فرمان‌پذیری آن بسیار بالاست و هدایت‌ آن ساده به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت موتور باجاج پالس آر اس ۲۰۰ چرخ‌های آن است. این تایرها چسبندگی خوبی به مسیر دارند و هنگام گذر از پیچ‌ها احساس اطمینان در موتورسوار ایجاد می‌کنند. باجاج پالس RS200 اولین موتورسیکلت خانواده باجاج است که از ترمزهای ABS استفاده می‌کند. این ترمزها عملکرد قابل اطمینانی دارند و حتی در زمان ترمزهای ناگهانی و غیرقابل‌پیش‌بینی امکان توقف بدون از دست دادن تعادل را برای موتورسوار فراهم می‌کند.
advertising