مقایسه موتورسیکلت های کاواساکی Z400 و یاماها MT-03

خودروموتور سیکلت

- 99/04/10
مقایسه موتورسیکلت های کاواساکی Z400 و یاماها MT-03موتورسیکلت‌های کوچک اغلب برای شروع و ابتدای دوران سواری مناسب‌اند اما به‌زودی و با حرفه‌ای‌تر شدن تبدیل به موجوداتی خسته‌کننده و غیر جذاب می‌شوند. خوشبختانه برخی تولیدکنندگان تصمیم گرفتند که مدل‌هایی را در سطح ورودی بسازند که ویژگی‌های جذاب و حرفه‌ای نیز در آن‌ها باشد. به‌گونه‌ای که حتی بتوانند علاوه بر تازه‌کارها، نظر موتورسواران باتجربه را نیز به سمت خود جلب کنند.
مقایسه موتورسیکلت های کاواساکی Z400 و یاماها MT-03
دو موتورسیکلت برجسته در این رده در بازار امریکای شمالی را می‌توان نام برد. اولی کاواساکی Z400 است که در سال ۲۰۱۹ و یک سال بعد از معرفی نینجا ۴۰۰ معرفی شد و جایگزین مدل ۳۰۰ شد. این مدل ضمن بهبود فنی، موتور جدید و کاهش وزن از عملکرد به‌مراتب بهتری برخوردار شده است. سبک بدنه و شاسی محکم و اندکی افزایش توان و حتی چند کیلوگرم وزن کمتر از مدل نینجا باعث سواری راحت‌تر Z400 شده است.

برای انتخاب شایسته‌ترین رقیب، به سراغ یاماها MT-03 می‌رویم که یکی از مدعیان این کلاس بوده و به‌روزرسانی‌های جدیدی را دریافت نموده است. این مدل علاوه بر بهبود طراحی، ارگونومی تهاجمی‌تر و همخوانی بیشتر با خانواده R به طرز شگفت‌آوری خوب و توانمند است. در اینجا هرچند حجم موتور نسبت به کاواساکی کمتر است اما نباید گول این حجم پایین‌تر را خورد. این موتورسیکلت‌های کوچک خیابانی با بدنه بدون پوشش، همانند ورزشکارانی با عضله خالص می‌مانند. با وجود ۷۸ سی‌سی اختلاف حجم موتور، قدرت خروجی این دو مدل مشابه است. طراحی چراغ‌های LED هر دو مدل تقریباً مشابه است هرچند در کاواساکی کمی بزرگتر و پرنورتر است. اگزوزهای دوتایی هم دیگر تشابه این دو مدل می‌باشند. فاصله بین دو محور کاواساکی ۲.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از یاماها است و البته یاماها درمجموع ۱۰ سانتی‌متر نیز طول بیشتری از رقیب خود دارد.

روکش‌های اندک بدنه نیز در دو موتورسیکلت با هم متفاوت‌اند که در یاماها با پوشش بزرگتری همراه است. با قیمتی کمتر از ۵ هزار دلار، هر دو رقیب از آپشن های اندک و فقدان سیستم‌های الکترونیکی دقیق رنج می‌برند. با این حال ترمز ABS به صورت استاندارد وجود دارد. هر دو موتورسیکلت کاواساکی Z400 و یاماها MT-03 می‌توانند جذابیت‌های موتورسیکلت‌های بزرگ‌تر و گران‌تر را برای شما به همراه آورند و لااقل برای چند سال می‌توانند با سواری لذت‌بخش و شگفت‌انگیز خود در گاراژ منزل شما جا خوش کنند.
advertising