معرفی موتورسیکلت الکتریکی و جذاب Lightning Strike

خودروموتور سیکلت

- 98/02/03
معرفی موتورسیکلت الکتریکی و جذاب Lightning Strikeدوران موتورسیکلت‌های الکتریکی فرا رسیده و البته Lightning Strike یکی از جذاب‌ترین موتورسیکلت‌های الکتریکی‌ای است که تاکنون دیده‌ایم.

موتورسیکلت Strike که توسط شرکت Lightning ساخته شده یک بایک اسپورت گیراست که با سه مشخصه متفاوت فروخته خواهد شد. زمانی که اولین بار این موتور را ببینید آن را شبیه موتورسیکلت‌های عادی درون‌سوز خواهید دانست. این موتورسیکلت از فریم جفتی سود برده و البته فاقد سیستم اگزوز می‌باشد. اگر علاقه‌ای به علم آئرودینامیک داشته باشید خواهید دانست که این موتورسیکلت بدنه‌ی جذابی دارد چراکه قوای محرکه‌ی الکتریکی آن را از سیستم اگزوز بی‌نیاز کرده است.

اولین نسخه‌ی Strike مدل استاندارد پایه است که به مجموعه باتری 10 کیلووات ساعتی مجهز بوده و برد 112 کیلومتری در بزرگراه و برد 160 کیلومتری در شهر دارد. قیمت این نسخه از 12998 دلار آغاز می‌شود. پیشرانه‌ی الکتریکی این موتورسیکلت قدرت 90 اسبی و گشتاور 244 نیوتون متری دارد.

مدل بعدی میان رده محسوب می‌شود که از باتری بزرگ‌تر 15 کیلووات ساعتی سود برده و محدوده حرکتی 169 کیلومتری در بزرگراه و برد 241 کیلومتری در محیط‌های شهری دارد. این نسخه نیز همانند مدل استاندارد قدرت 90 اسبی و گشتاور 244 نیوتون متری داشته اما قیمت آن از 16998 دلار آغاز می‌شود.

نهایتاً به نسخه‌ی فول Strike با نام کربن ادیشن می‌رسیم که باتری 20 کیلوواتی و برد شهری 321 کیلومتری دارد. قدرت این مدل برابر با 120 اسب بخار بوده و قیمتش از 19998 دلار آغاز می‌شود.

مدل‌های پایه و میانی این موتورسیکلت به‌صورت استاندارد با شارژر 3.3 کیلوواتی عرضه خواهند شد اما با پرداخت 1500 دلار می‌توان شارژر 6.6 کیلوواتی را سفارش داد. شارژر سریع سطح 3 نیز با 1500 دلار در دسترس است. مدل کربن ادیشن به‌صورت استاندارد با شارژر 6.6 کیلوواتی در دسترس بوده و البته این بایک را می‌توان به پکیج پرفورمنس سفارش داد که شامل مواردی همچون سیستم تعلیق Ohlins، ترمزهای برمبو و… می‌باشد.

کمپانی سازنده می‌گوید طراحی روان و نرم این موتورسیکلت باعث تولید آئرودینامیک ترین موتورسیکلت بازار شده است. تولید Lightning Strike کربن ادیشن از جولای 2019 شروع می‌شود و مدل‌های ارزان‌تر نیز اندکی بعد روی خط تولید خواهند رفت.
advertising