رونمایی از موتورسیکلت برقی گران قیمت Novus

خودروموتور سیکلت

- 97/11/07
رونمایی از موتورسیکلت برقی گران قیمت Novusدر نمایشگاه CES که شرکتهای زیادی در حوزه فناوری برگزار شد وخیلی از جدیدترین وپیشترفته ترین تکنولوژی های روز به نمایش درآمد یکی از شرکت‌هایی که در این نمایشگاه معتبر شرکت داشت، با موتورسیکلت الکتریکی Novus به میان بازدیدکنندگان آمد؛ نوعی موتورسیکلت برقی با طراحی خاص و منحصربه‌فرد که توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد.
رونمایی از موتورسیکلت برقی گران قیمت Novus

طراحی بدنه


طراحی خاص آن به‌شدت جلب نظر می‌کند. شرکت Novus در طراحی موتورسیکلت برقی خود از فیبر کربن استفاده کرده است؛ به همین دلیل شاهد موتورسیکلتی سبک‌وزن و شبیه دوچرخه الکتریکی هستیم. همچنین با تایرهای نازک شبیه دوچرخه در این موتورسیکلت روبه‌رو هستیم که جذابیت آن را بالا می‌برداستفاده از فیبر کربن در این موتورسیکلت برقی باعث شده است که وزن آن به‌شدت کاهش یابد و حتی سبک‌تر از فلزاتی مانند فولاد، آلومینیوم و مواد دیگری شود که در ساخت موتورسیکلت به کار می‌روند.

قوای محرکه


این موتورسیکلت تنها38.5 کیلوگرم وزن دارد که همین موضوع باعث شتاب‌گیری فوق‌العاده سریع آن شده است. دراین مدل از موتور الکتریکی هاب در چرخ عقب استفاده می‌شود که بیشینه گشتاور آن 200نیوتن‌متر و توان آن به 18.7 اسب‌بخار می‌رسد با بهره‌گیری از موتور برقی 18.7 اسب‌بخاری، رسیدن به سرعت 98 کیلومتربرساعت تنها در مدت زمان 2.1 ثانیه مقدور خواهد شد. چنین شتابی برای موتورسیکلت برقی واقعا‌ً فوق‌العاده است و می‌تواند به‌عنوان نقطه‌ی قوت آن مطرح شود. البته باید توجه داشت که این موتورسیکلت حداکثر می‌تواند به سرعت 98کیلومتربرساعت برسد. موتورسیکلت برقی Novus از باتری لیتیوم یونی بهره می‌برد که برای عملکرد بهتر در زمینه‌ی فرمان‌گیری در قسمت پایین قرار گرفته است. این موتورسیکلت برقی با یک‌بار شارژ باتری می‌تواند مسافتی حدود 98کیلومتر را طی کند که برای چنین محصولی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص وقتی که برای مسافت‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد. نکته‌ی مهم درباره‌ی باتری موتورسیکلت‌ برقی Novus، مدت زمان شارژ آن است که در مدت یک ساعت، 80درصد ظرفیت آن شارژ می‌شود.

امکانات و تجهیزات


یکی از چیزهایی که در موتورسیکلت‌ها خیلی اهمیت دارد، نشیمن‌گاه راحت است که برند آلمانی از صندلی چرمی استفاده کرده و راحتی سرنشین را به‌خوبی تأمین می‌کند. همچنین چراغ LED در قسمت جلو وجود دارد که روشنایی مناسبی ارائه می‌دهد و به‌گونه‌ای طراحی شده که تقریبا مخفی است.نکته‌ی جالب دیگر اینکه چراغ LED مذکور همانند سیستمی که امروزه در بسیاری از خودروهای مدرن استفاده می‌شود، با چرخیدن فرمان می‌چرخد. چراغ عقب نیز به همین روال مخفی شده است و قدرت نوردهی مناسبی دارد. از جمله سایر ویژگی‌های خوب این موتورسیکلت برقی می‌توان به استفاده از ترمزهای دیسکی سفارشی و تعلیق بسیار نرم اشاره کرد.

موتورسیکلت برقی Novus قیمت بسیار بالایی دارد؛ قیمتی که برای آن درنظرگرفته‌شده، 39هزار و 500دلار است که با آن می‌توان خودروی جدید یا چند موتورسیکلت برقی خریداری کرد. نکته‌ی جالب دیگر اینکه موتورسیکلت برقی Novus تنها در 1000نسخه ساخته می‌شود که همین موضوع باعث خاص بودن آن نسبت به سایر محصولات بازار شده است.
advertising