رونمایی از موتورسیکلت خودران بی ام و R1200GS

خودروموتور سیکلت

- 97/10/22
رونمایی از موتورسیکلت خودران بی ام و R1200GSهر روز خبرهای زیادی از فناوری مربوط به خودروهای خودران توسط شرکت‌های معتبر جهانی به گوش می‌رسد. شرکت‌های گوگل، اپل، اوبر، تویوتا و سایر برندها، بر فناوری خودروان سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ اما این پیشرفت در حال حاضر به دنیای دوچرخ نیز وارد شده است.
رونمایی از موتورسیکلت خودران بی ام و R1200GS
موتورسیکلت‌سازان سطح بالای جهانی در حال کار روی نسخه‌های پیش‌تولیدی از مدل‌های خودران هستند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت مسابقه‌ای و خودران یاماها اشاره کرد که برای سریع‌تر راندن در مقایسه با والنتینو روسی اشاره نمود. در سپتامبر سال 2018، ب‌ام‌و نیز با رونمایی از R1200GS سفارشی که می‌تواند بدون موتورسیکلت‌سوار حرکت کند وارد این بازی شد. اخیراً موتورسیکلت یاد شده در رویداد تکنولوژی CES 2019 حضور یافته است.

در حال حاضر موتورسیکلت خودران بی‌ام‌و نمی‌تواند خودش به تنهایی شروع به حرکت کند و به شخصی نیاز دارد که آن را متعادل کند و در مسیر قرار دهد. اما با یک بار شروع به حرکت، موتورسیکلت بدون راننده می‌تواند گاز، کلاچ، دنده و ترمزها را کنترل کند، مسیر مقابل را به راحتی تشخیص دهد و خود را به سمت مقصد هدایت کندبی‌ام‌و می‌گوید که دلیل اصلی علاقه این شرکت به تولید یک موتورسیکلت خودران، مربوط به عرضه‌ی تجاری این محصول نیست. تیم طراحی بی‌ام‌و با استفاده از پلت‌فرم آزمایشی به دنبال درک دینامیک سواری موتورسیکلت خودران است، بنابراین می‌تواند کشف کند که چه نوع اقدامات ایمنی فعالی ممکن است در موتورسیکلت‌های آینده مورد نیاز باشد

ب‌ام‌و میگوید این R1200GS فوق‌العاده پیشرفته به منظور بهبود ویژگی‌های ایمنی محصولات آتی توسعه یافته است. بنا به گفته‌ی این کمپانی، تکنولوژی‌های نوین باعث خواهند شد موتورسیکلت‌های جدید رفتار راننده را تشخیص داده و موقعیت‌های خطرناک را پیش از وقوع حادثه‌ای تخمین بزنند. در صورت نیاز نیز موتورسیکلت می‌تواند به سوارکار هشدار دهد و حتی مانع از وقوع تصادف شود.سیستم‌های مرسوم‌تری همچون کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ وسیله نقلیه بین خطوط نیز می‌تواند در موتورسیکلت‌های آینده بکار رود.در اکثر بخش‌ها R1200GS خودران شبیه یک موتورسیکلت استاندارد است اما خب از برخی سیستم‌ها و کامپیوترهایی استفاده می‌کند که باعث کنترل آن می‌شود.
advertising