نسخه جدید موتورسیکلت یاماها YZF-R1 رونمایی شد

خودروموتور سیکلت

- 97/10/21
نسخه جدید موتورسیکلت یاماها YZF-R1 رونمایی شدیکی از پر طرفدارترین موتورسیکلتهای کمپانی یاماها سوپر بایک YZF-R1 است که در سال 2019 بیستمین سالگرد تولید این موتور جشن گرفته میشود به این دلیل یاماها تصمیم دارد به این بهانه از نسخه مخصوص YZF-R1 به تعداد محدود تولید کند این موتور علاوه بر بدنه‌ی فیبر کربنی سایر بخش‌های آن نیز ارتقاء پیدا کرده‌اند. این مدل مخصوص توسط اعضای تیم مسابقه‌ای یاماها به تولید خواهد رسید و تنها 20دستگاه از آن تولید خواهد شد.
نسخه جدید موتورسیکلت یاماها YZF-R1 رونمایی شد
مدل بیستمین سالگرد YZF-R1 مشخصاتی نزدیک به مدل مسابقه‌ای یاماها دارد و و بدنه‌ی آن شامل باک بنزین، گلگیرها و ورودی‌های هوا نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند. از دیگر مشخصات این مدل باید به درب باک بنزین بدون کلید و صندلی مشابه با مدل‌های مسابقه‌ای اشاره کرد. جالب است که مجموعه‌ی نشان دهنده‌های این مدل دقیقا مشابه با مدلی هستند که یاماها در مسابقات استقامتی از آن استفاده می‌کند.

قسمت های دیگری نظیر رادیاتور، فرمان و پدال تعویض دنده نیز همگی مانند موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای مخصوص پیست هستند. حتی زنجیر و چرخ‌دنده‌های موتورسیکلت بیستمین سالگرد YZF-R1 نیز ویژه است و وزن کمی دارند.در بخش سیستم تعلیق YZF-R1 از کمک فنرهای مسابقه‌ای ساخت Ohlins، ضربه‌گیر فرمان TTX36 و دوشاخه‌های FGRT219 مسابقه‌ای استفاده شده است. همچنین بخش «Yamaha Racing Experience» شرکت تنظیمات مخصوص مشتری را روی این موتورسیکلت پیاده می‌کند.

سیستم اگزوز نسخه‌‌ی نسخه مخصوص YZF-R1 ساخت شرکت صاحب‌نام Akrapovic و به‌طور کامل از تیتانیوم ساخته شده است. برای متوقف کردن این نسخه‌ی ویژه‌ی R1 هم از سیستم ترمز ساخت برمبو با کالیپرهای مسابقه‌ای GP-4-RX، لنت‌های Z04، دیسک‌های ترمز 320میلیمتری T-Drive و سیلندر ترمزهای کورسا کورتا 19RCS استفاده می‌شود. سیستم ترمز و کلاچ این موتورسیکلت همگی قابلیت شخصی‌سازی و تنظیم دارند

لاستیک های مورد استفاده در نسخه‌ی ویژه‌ی YZF-R1 ساخت بریجستون و از مدل بدون آج V02 هستند. یاماها در بخش فنی اطلاعاتی اعلام نکرده است؛ اما گفته شده که شمع‌ها، واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) و (CCU) و کابل‌های این مدل همگی از نوع مسابقه‌ای هستند، ضمن اینکه یاماها در صورت تمایل مشتریان این مدل، برایشان تست داینو را نیز انجام می‌دهد. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم از این مدل تنها به تعداد 20دستگاه به تولید خواهد رسید و هر یک از آن‌ها با قیمت 44هزار و 900دلار به فروش می‌رسند.
advertising