نسخه یاد بود پنجاه سالگی شلبی کبری 427

خودروکلاسیک

- 97/10/13
نسخه یاد بود پنجاه سالگی شلبی کبری 427شلبی کبری 427، اکنون به سن 50 سالگی رسیده است. خودرویی شگفت‌انگیز با شتابی حیرت‌آور که کمتر خودرویی قادر بود با آن هماوردی کند. اکنون پس از نیم قرن و به همین بهانه، یک نسخه تولید محدود از این خودروی کلاسیک زیبا در تعداد محدود 50 دستگاه تولید خواهد شد. تمامی 50 خودرو دارای رنگ آمیزی Viking Blue همراه با نوارها و هلال های FIA بوده و تزئینات داخلی FIA به رنگ مشکی خواهد داشت. سایر تجهیزات خودرو شامل نشان های ویژه سالگرد، رینگ های به سبک قدیمی و چندین آپشن های اضافی می شود.
نسخه یاد بود پنجاه سالگی شلبی کبری 427
در حالی که طراحی این خودروها مشابه خودروی اصلی می باشد، ولی از نظر فنی به استانداردهای امروزی ارتقا یافته اند، به گونه ای که دارای دیسک ترمز های مدرن، چارچوب قوی تر و بدنه های آلومینیومی یا فایبرگلاس می باشند. مدل نسخه ویژه همچنین دارای اگزوز کامل یک فورد کوچک V8، چادر مخصوص و فرمان جدا شدنی می باشد.خودروی FIA Cobra 289 اصلی به صورت ویژه برای مسابقه طراحی شده بود و دارای داشبورد جدید، گلگیر های پهن تر عقب و جلو، درب های جدید، کمک فنرهای جدید، چرخ های مسابقه ای، اسکوپ های خنک کننده روغن و یک موتور 289 کوچک ویژه مسابقه بود.

خودروی CSX7000 FIA Continuation Cobra که هفدهم ژانویه در حراجی سالانه بارِت جکسون در ایالت آریزونا معرفی شد، با بدنه ای از جنس فایبرگلاس به قیمت 95 هزار دلار و با بدنه ای آلومینیومی به قیمت 160 هزار دلار عرضه می شوند.

این خودرو شباهت زیادی به خودروی مسابقه ای Cobra FIA که در مسابقه قهرمانی خودرو سازان جهان در سال 1964 در کنار برندهایی مانند آستون مارتین، جگوار و کوروت شرکت کرد دارد.
advertising