پورشه از خودرو 700 اسب بخاری خود در قالب 935 کلاسیک رونمایی کرد

خودرواسپرت

- 97/10/09
پورشه از خودرو 700 اسب بخاری خود در قالب 935 کلاسیک رونمایی کردپورشه این روزها در اقدامی جالب توجه از یک خودروی مدرن کلاسیک قدرتمند با نام 935رونمایی کرده است. نام این خودرو شاید برای بسیاری از هواداران پورشه آشنا باشد چون این خودروساز در اواخر دهه‌ی 70میلادی خودروی مسابقه‌ای با همین نام تولید می‌کرد. پورشه 935کلاسیک، خودروی مسابقه‌ای پر افتخاری است که طول بیشتری نسبت به نمونه‌های استاندارد پورشه در همان زمان، داشت. حالا و در هفتادمین سالگرد تاسیس پورشه، این سازنده ی آلمانی تصمیم گرفته تا نسخه‌ای مدرن از خودروی کلاسیک و قدرتمند 935را تولید کند.
پورشه از خودرو 700 اسب بخاری خود در قالب 935 کلاسیک رونمایی کرد
اگرچه طراحی پورشه 935از نوع قدیمی و کلاسیک است اما این خودرو به خوبی از قطعات و لوازم های بدنه با جنس فولاد و فیبر کربن بهره برده است که منجر می شود تا یک خودروی کاملا سبک وزن و پر قدرت داشته باشیم. در زیر پوست خودرو یک 911 GT2 RS قرار دارد که به لطف استفاده از قطعات سبک، اکنون 1379کیلوگرم وزن دارد. برای حفظ ظاهر کلاسیک 935، از رینگ های دیش قرمز رنگ استفاده شده و قسمت پشتی کشیده تر شده است. آیینه ها از 911 RSR مسابقه ای به عاریه گرفته شده و اگزوز ها با الهام گیری از 908ساخته شده اند. اما جذاب ترین قسمت در زیر کاپوت نهفته شده است.

با وجود اشتراکات زیاد 935مدرن کلاسیک با سایر تولیدات پورشه، سازنده موتور این خودرو را بدون تغییر باقی نگذاشته و پیشرانه‌ی 6سیلندر تخت 3.8 لیتری را تقویت کرده است. این پیشرانه‌ی تویین توربو پس از اعمال تغییرات توانایی تولید 700اسب بخار قدرت را دارد که برای انتقال آن به چرخ‌های عقبی از یک جعبه دنده‌ی7 سرعته‌ی دوبل کلاچ از نوع PDK استفاده شده است.

همانطور که از ظاهر این خودرو مشخص است، پورشه 935برای استفاده در خیابان نیست و در حقیقت از نظر قانونی نیز نمی‌توان آن را در خیابان و جاده مورد استفاده قرار داد؛ بنابراین خریداران این مدل تنها می‌توانند 935خود را در پیست مسابقه مورد استفاده قرار دهند. ضمنا این خودرو به صورت استاندارد تنها دارای یک عدد صندلی است و خریدار در صورت تمایل می‌تواند با پرداخت مبلغی اضافه، صندلی دوم را سفارش دهد.
advertising