تغییر و تحول در پورشه 718 باکستر GTS و 718 کیمن

خودرواسپرت

- 97/09/19
تغییر و تحول در پورشه 718 باکستر GTS و 718 کیمنپورشه 718باکستر GTS و پورشه 718کایمن GTS مدل 2018که با ورود به خانواده خودروهای اسپرت قصد دارند تحرک بیش‌تری به روند پویای چند سال اخیر خودروساز اشتوتگارت بدهند اگر برادران 718 آنقدرها برایتان جذاب نبودند، پورشه با معرفی نسخه‌های GTS باکستر و کیمن شما را راضی خواهد کرد. پورشه باکستر 718 و کیمن GTS 2018 در مقایسه با قبل، 15 اسب بخار قدرت بیشتری دارند. این افزایش قدرت به لطف ورودی‌های هوای جدید و بهبود توربو حاصل شده و قدرت GTS را به 365 اسب بخار رسانده‌اند که 35 اسب بخار بیشتر از نسل قبلی GTS است.
تغییر و تحول در پورشه 718 باکستر GTS و 718 کیمن
در نسخه‌های قبلی این خودروها از پیشرانه 6 سیلندر 3.4 لیتری با تنفس طبیعی استفاده می‌شد؛ درحالی‌که مدل 2018به‌جای آن از پیشرانه چهار سیلندر تخت 2.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد. قدرت پیشرانه جدید به 365 اسب بخار افزایش یافته که در مقایسه با پیشرانه باکستر GTS‌ سابق، 35 اسب بخار و نسبت به نسل قبلی کایمن 25 اسب بخار بیش‌تر است در مدل‌های جدید که از جعبه‌دنده‌ی دستی جدید استفاده کنند، گشتاور پیشرانه به 420 نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند؛ درحالی‌که استفاده از جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه PDK باعث افزایش گشتاور به 430 نیوتن‌متر خواهد شد. در مدل‌ باکستر و کایمن GTS گشتاور پیشرانه به ترتیب 370 و 380 نیوتن‌متر است که به لطف استفاده از توربوشارژ این مقادیر افزایش قابل توجهی دارند. همچنین به‌کارگیری پیشرانه جدید، زمان رسیدن خودروی 718 از صفر به100 کیلومتر را به 4.1 ثانیه می‌رساند و بیشینه سرعت به 290 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. البته تغییرات دیگری نیز در پیشرانه صورت گرفته است که تغییر سیستم ورودی و بهینه‌سازی توربوشارژ از جمله این اقدامات است.

تغییرات فنی با همراهی تغییرات ظاهری تکمیل می‌شوند. سپر جلو، چراغ‌های راهنما و چراغ‌های عقب با تغییراتی همراه شده‌اند. تم مشکی رنگ به عقب خودرو هم کشیده شده و رنگ مشکی در سپر دیده می‌شود؛ سراگزوزهای مشکی، رینگ‌های 20 اینچی مشکی و نوار مشکی رنگ دور تا دور خودرو، از ویژگی‌های ظاهری هستند.

در داخل کابین راننده و سرنشین قطعا از ویژگی‌های پکیج اسپرت کرونو لذت خواهند برد که زمان سنج قرار گرفته در وسط، یکی از بخش‌های آن است. از آلکانترا برای پوشش صندلی‌ها، کنسول وسط، استراحتگاه دست در درها و فرمان استفاده شده و لوگوی GTS بر روی پشت سری‌ها حک شده است.

مدل جدید پورشه GTS پرچم‌دار خانواده 718 خواهد بود؛ اما دیر یا زود همه چیز تغییر خواهد کرد و پورشه از مدل جدیدی با نام کایمن GT4 رونمایی خواهد کرد. شایع شده که پیشرانه این مدل جدید قادر است بدون کمک گرفتن از توربوشارژ یا سیستم‌های کمکی دیگر، به حداقل 400 اسب بخار دست یابد. طبق این شایعات، قرار است اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس از این مدل جدید رونمایی شود. البته کسانی که خودروهای روباز را ترجیح می‌دهند، می‌توانند صبر کنند؛ چون برنامه‌هایی برای پورشه باکستر اسپایدر 718 نیز وجود دارد.
advertising