آلپاین A110 برترین خودرو اسپرت سال 2018

خودرواسپرت

- 97/08/23
آلپاین A110 برترین خودرو اسپرت سال 2018آلپاین A110 به‌عنوان خودروی اسپرت سال ۲۰۱۸ انتخاب شد این انتخاب از آنجا برای آلپاین شگفت آور است که رقیبانی همچون بوگاتی شیرون، فراری 488 پیستا، مک‌لارن 600LT و پورشه911GT2 RS را پست سر گذاشته است آلپاین A110 مدل ۲۰۱۸، یکی از خودروهایی است که کاملاً از ترکیب برندهای مختلف در یک محصول استقبال کرده ولی همچنان بااصالت مانده است. این کوپه‌ی کامپکت فرانسوی روی کاغذ، مانند برادر دوقلوی آلمانی پورشه کیمن 718 است با اینکه سواری پورشه کیمن طرفداران خاص خودش را دارد، ولی به جرئت می‌توان گفت که آلپاین A110 سواری کاملاً فرانسوی ارائه می‌دهد. در واقع شاید یکی از خاص‌ترین نکات آلپاین A110 جدید این باشد که در بین محصولات فرانسوی چند دهه‌ی اخیر، فرانسوی‌ترین خودروی موجود در بخش عملکرد و سواری است.
آلپاین A110 برترین خودرو اسپرت سال 2018
آلپاین در ابتدا نسخه‌ی ویژه و محدودی از A110 را با نام پریمر (Premiere) ارائه کرد که به‌طور کامل به فروش رسیده است؛ بنابراین حالا این خودرو در دو مدل Pure و Légende عرضه می‌شود
پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری بنزینی توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور هم وظیفه‌ی تأمین نیروی آن‌را بر عهده دارد. با استفاده از این پیشرانه و همین‌طور جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه، A110 می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی آلپاین A110 جدید حتی مانند پورشه در یک مکان روی فرمان تعبیه شده‌اند.در واقع آلپاین A110 در زادگاه خودش و جاده‌های زیبای کوهستانی فرانسه نیازی به حداکثر سرعت بالایی ندارد. چابکی و فرمان‌پذیری حساس حرف اول را در این جاده‌ها می‌زند.

A110 در کابین به اندازه‌ی پورشه کیمن جلب توجه نمی‌کند؛ متریال پلاستیکی و چندین دکمه واضحاً از محصولات رنو قرض گرفته شده است. با این‌حال طرح کلی فضای داخلی با وجود ترئینات چرم، آلکانترا،آلومینیوم و فیبرکربن مناسب است و البته تعجب برانگیزتر از همه آن که، فضای جاداری هم در اختیار دو سرنشین قرار می‌دهد.نسخه‌ی پریمیر آلپاین A110 برای گرامیداشت سال تأسیس این شرکت، در تعداد محدود ۱۹۵۵ دستگاه تولید خواهد شد که البته تمام این تعداد ظرف پنج روز از طریق یک اپلیکشین تلفن همراه به فروش رفت. نسخه‌های تولید انبوه A110 شامل مدل Pure که فقط تزئینات ظاهری مدل پریمیر را ندارد و Legend که بیشتر بر سواری گرندتور متمرکز است، می‌شود.

آلپاین A110 سه حالت رانندگی نرمال، اسپرت و پیست دارد که تنظیماتی چون حساسیت پدال گاز، سرعت تعویض دنده‌ها، سیستم کمکی فرمان، سیستم کنترل پایداری و سیستم اگزوز را دستخوش تغییر می‌کند و تنظیمات کمک‌فنرها و سیستم تعلیق ثابت است. به دلیل وزن بسیار پایین، رانندگی با A110 نیازمند دقت بالایی است، چرا که برای هر فرمانی، حساس‌ترین پاسخ‌ها دریافت می‌شود. حس تغییر وزن و رانندگی با تمرکز بالا بر گاز،ترمز و فرمان در آلپاین A110 با توزیع وزن ۴۴ درصد در جلو و ۵۶ درصد در عقب، در بالاترین حد خود قرار دارد. A110 بدون توجه به مهارت راننده، وی را به رانندگی سریع‌تر و پرفشارتر تشویق می‌کند که البته در صورت از کنترل خراج شدن اوضاع، با لبخندی فرانسوی همه چیز را درست می‌کند.
اگر واقعا آلپاین A110 جدید نمایانگر محصولات آینده‌ی این شرکت باشد، تنها چیزی که می‌توان از آن مطمئن بود، کپی نکردن از آلمانی‌ها است. به لطف مهندسی ویژه و وزن سبک، پیشرانه‌ی سرزنده و سیستم تعلیق لذت‌بخش، آلپاین A110 کاملاً یک خودروی فرانسوی اصیل است؛ ویژگی که امروزه در خودروهای دیگر برند این کشور، به فراموشی سپرده شده است.
advertising