کمپانی فراری مدل اسپایدر 488 پیستا را معرفی کرد

خودرواسپرت

- 97/08/13
کمپانی فراری مدل اسپایدر 488 پیستا را معرفی کردپس از گذشت ۵ ماه از رونمایی مدل ویژه‌ی 488 پیستا در نمایشگاه خودروی ژنو مهندسین تیم فراری اقدام به رونمایی مدل کروک یا اسپایدر این سوپر اسپرت جذاب نمودند 488 پیستا اسپایدر به‌مناسب ۵۰ سالگی عرضه‌ی اولین خودروی کروک تاریخ فراری، با قدرتمندترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل تولید شده در کارخانه‌ی اسب سرکش ایتالیا عرضه می‌شود.
کمپانی فراری مدل اسپایدر 488 پیستا را معرفی کرد
پیستا اسپایدر از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه با قدرت 720 اسبی و گشتاور 770 نیوتون متری خود باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.85 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعتی می‌شود تنها در شتاب‌گیری از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که پیستا اسپایدر ۰.۴ ثانیه دیرتر از مدل کوپه و در زمان ۸ ثانیه، به این سرعت می‌رسد. دلیل این امر، مجموعه قطعات مورد نیاز باز و بسته شدن سقف بوده که حدود ۹۱ کیلوگرم به وزن پیستا اسپایدر اضافه کرده است.این پیشرانه با یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه جفت می‌شود. گیربکس یاد شده از استراتژی تعویض دنده‌ی جدیدی سود می‌برد که سرعت تعویض‌های آن تا 30 میلی‌ثانیه هم کاهش می‌یابد. زیر خودرو هم لاستیک‌های جدید میشلین اسپورت کاپ 2 جای گرفته‌اند.

فراری از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نیم‌نگاهی به خودروهای 488 چلنج و GTE داشته و پیستا اسپایدر را سریع‌تر از مدل قبلی کرده است. مهندسان از طراحی ورودی جدید توسعه یافته برای پیشرانه‌ی 488 چلنج استفاده کرده‌اند. این امر باعث شده فضای بیشتری برای نصب اینترکولرهای بزرگ‌تر در جلوی چرخ‌های عقب ایجاد شود.

متخصصان فراری برای افرادی که نگران وزن بیشتر هستند، پکیج ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. ست کامل رینگ‌های ۲۰ اینچ فیبرکربن در مقایسه با نمونه‌های آلیاژی استاندارد، حدود ۲۰ درصد وزن کمتری دارند؛ علاوه بر این، امکان حذف زیر پایی‌ها و قرار دادن پوشش آلومینیومی در کنار دستگیره‌های در پارچه‌ای هم وجود دارد. همانند مدل کوپه در 488 پیستا اسپایدر هم طرح‌های نواری باهدف برجسته کردن جریان هوای ورودی و خروجی اطراف خودرو، روی بدنه نقش بسته است تا محصول جدید فراری زیباتر از همیشه باشد
advertising