داج توماهاک سریع ترین موتورسیکلت جهان

خودروموتور سیکلت

- 97/08/11
داج توماهاک سریع ترین موتورسیکلت جهانداج توماهاک یک موتور سیکلت مدل مفهومی جاده ای است که شرکت داج در سال 2003 با تولید آن مایه ترس برای خودروها و موتور سیکلت های مافوق سرعت شد جذابیت رانندگی داج توماهاک بیشتر به دلیل پیشرانه قدرت مند و طراحی ظاهری آن است . با چرخاندن دسته گاز توماهاک ، صدای خشن و گرفته ای از خروجی های اگزوز یک پیشرانه 10 سیلندر به گوش می رسد . محور عقب و پیشرانه آن تولید شرکت مونوکو می باشد . بدنه آن از بدنه آلمینیومی فوق فوق سبک و بسیار محکم ساخته شده است .
این موتور سیکلت از یک پیشرانه 10 سیلندر آلمینیومی داج وایپر SRT 10 بیست سوپاپه V شکل با حجم 8277 سی سی بهره می برد . پیشرانه توماهاک به راحتی می تواند در دور موتور 5600 دور در دقیقه 500 اسب بخار قدرت تولید کند و ماکزیمم گشتاور آن در دور موتور 4200 دور در دقیقه به 712 نیوتن متر خواهد رسید .
داج توماهاک سریع ترین موتورسیکلت جهان
در ظاهر ، این موتورسیکلت دارای دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب می باشد .برای آنکه ابهت موتورسیکلت داج توماهاک حفظ شود ، نور پردازی جذاب و دلنشینی توسط LED های جا سازی شده دور رینگ ها و نقاط خاصی از بدنه ایجاد شده است که با شروع حرکت ، طیف نوری زیبایی به چشم بیننده می خورد .
صندلی راننده بر روی محور انتقال قدرت یعنی قسمت عقب آن قرار دارد که به همین خاطر راننده تسلط خوبی بروی فرمان آن و کنترل موتورسیکلت دارد .این موضوع برای موتورسیکلتی به وزن 680 کیلوگرم بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کمترین اشتباه ، امکان به وجود آمدن حادثه ای جبران ناپذیر وجود دارد .

توماهاک با اینکه همانند یک خودرو از چهار چرخ بهره می برد اما عملکرد این چرخ ها به صورت جفت می باشد تا تعادل خوبی در حد موتورسیکلت های شهری به نمایش بگذارد . طراحان سیستم ترمز آن ، برای جفت چرخ های جلو ، مجموعا 16 پیستون آلمینیومی تعبیه کردند که راننده می تواند توسط پدال دستی آن را فعال کند . لازم به ذکر است که راننده با کنترل پدال پایی هم می تواند سیستم ترمز عقب را فعال کند که به صورت مجزا برای هر چرخ از 4 پیستون آلمینیومی استفاده شده است .

مقامات شرکت اعلام کردند که سرعت آن در حدود 300 مایل ( 480 کیلومتر در ساعت ) است توماهاک با این قدرت و یک گیربکس دو سرعته در مدت زمان 2/5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت می رساند و راننده آن می تواند ماکزیمم سرعتی بیش از 480 کیلومتر در ساعت را تجربه کند
این مدل یک موتور سیکلت مفهومی است و شما اجازه ندارید با آن در خیابان ها بتازید. برخی ها وسیله یاد شده را به علت داشتن ۴ عدد چرخ، در ردیف موتورها قرار نمی دهند، اما واقعیت این است که ما با یک موتور سیکلت رو به رو هستیم.
advertising