بررسی پورشه الکتریکی میشن E کراس توریسمو

خودرولوکس

- 97/10/07
بررسی پورشه الکتریکی میشن E کراس توریسموخودروی مفهومی الکتریکی پورشه میشن ای کراس توریسمو با ترکیب سبک‌های بدنه استیشن واگن، هاچ‌بک و کراس‌اور و با الهام از طراحی جلوی 911در ویدئویی معرفی می‌شودخودروی مفهومی پورشه میشن ای کراس توریسمو، در حقیقت یکی خودروی کاملا الکتریکی است که پیش از این برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو 2018به نمایش عمومی گذاشته شد. در سال 2015پورشه از سدان مفهومی پورشه میشن ای (Mission E)‌ رونمایی کرد و انتظار می‌رود که دومین خودروی مفهومی میشن ای تا اوایل دهه آینده میلادی در خط تولید قرار بگیرد
بررسی پورشه الکتریکی میشن E کراس توریسمو

نمای خارجی کراس توریسمو


پورشه ابتدا از فضای بیرونی خودروی مفهومی شروع می‌کند؛ یکی از اولویت‌های اصلی در طول مرحله طراحی کراس توریسمو این بود که بدنه خودرو به اندازه‌ای آیرودینامیک ساخته شود که شعاع حرکتی به حداکثر برسد. به همین علت برای بهبود جریان هوا و ضریب درگ خودرو، سپر جلو با دریچه‌های هوای بزرگ در طرفین یکپارچه ساخته شد. نکته قابل توجه دیگر این‌که، دستگیره‌های در خودرو کاملا با بدنه هم‌سطح هستند و تنها زمانی که به آن‌ها نیاز داشته باشند بیرون می‌آیند؛ این طرح در برخی مدل‌های ساخت لندرور مانند خودروی رنج‌رور ولار (Range Rover Velar)‌ دیده می‌شود که ایده بسیار جالبی برای دستگیره‌های به شمار می‌رود.

نکته جالب دیگر ظاهر طراحی جلوی خودرو است که رگه‌هایی از سبک طراحی پورشه 911 را نمایش می‌دهد، اما این خودروی مفهومی طرح آینده‌محوری نسبت به پورشه 911 دارد.عقب خودرو نه تنها بسیار صیقلی به نظر می‌رسد، بلکه به لطف طرح هاچ‌بک شبیه به پورشه پانامرا که کراس توریسمو از آن میراث برده است، در سال‌های آینده از چراغ ترمز پیوسته بیش‌تر مشاهده خواهیم کرد

پیشرانه پورشه میشن ال توریسمو


کانسپت مورد بحث با استفاده از قوای محرکه الکتریکی قدرت بیش از 600 اسب بخاری داشته و ظاهراً در زیر 3.5 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت آن کمتر از 12 ثانیه است.به کمک فناوری باتری، این خودروی الکتریکی قادر است که مسافتی بیش از 500کیلومتر را با یک بار شارژ بپیمایداین مشخصات باعث می‌شود تا پورشه میشن ای کراس توریسمو به خودرویی سریع با قابلیت‌های اسپرت تبدیل شود که در سال‌های اخیر به گزینه نخست خریداران در دنیا مبدل شده است.

کابین و امکانات داخلی


با نگاه به داخل کابین به این نکته پی می‌بریم که رویکرد پورشه در فضای داخلی به این شرح است: "تعداد کمتر با امکانات و قابیلت‌های بیش‌تر". به این معنی که کنسول مرکزی با دکمه‌ها و دستگیره‌های فیزیکی زیاد شلوغ و بهم‌ریخته نیست، چیزی که در محصولات تولیدی دیگر پورشه بسیار آزاردهنده می‌شود.

در عوض صفحه نمایش‌هایی با کنترل لمسی در سراسر داشبورد وجود دارد که دسترسی به همه‌ی چیزهایی را که سرنشینان نیاز دارند، فراهم می‌کند. به لطف بسته‌بندی بهینه شده و صندلی‌های جلوی کوچک، فضای زیادی برای نشستن دو مسافر و جای پا در قسمت عقب ایجاد می‌شود. بنابراین کراس توریسمو پورشه برای زندگی روزانه، واقعا عملی و آسان طراحی شده است.
advertising